۰
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
بين الملل/

سنگینی قدرت دلار و تعدیل خطر ژئوپلتیک بر عملکرد طلا

اگر ثابت شود آتش بس در اوکراین موقتی بوده است، تقاضای سرمایه امن طلا افزایش پیدا می کند.
سنگینی قدرت دلار و تعدیل خطر ژئوپلتیک بر عملکرد طلا
به گزارش گروه بين الملل «اخبار بانك»، تعدیل خطرات ژئوپلتیک و تقویت دلار همچنان بر عملکرد بازار طلای مبادله دلار سنگینی می کند. با این وجود به گزارش ETFS چنانچه ثابت شود خبرهای خوب اوکراین غلط بوده است، فلزات گران بها و بخصوص طلا اثربخش خواهند بود. 

کاهش نرخ بهره دور از انتظار بانک مرکزی اروپا باعث بیشترین افت هفتگی یورو از هفته منتهی به ۳۱ ژانویه شد در حالی که طلا مبادله بر اساس دلار ۱.۵% افت داشت. 

ارائه گزارش ضعیف اشتغال ماهانه آمریکا فقط در کوتاه مدت پشتیبان طلا می ماند. با بیشتر از انتظار بودن آمار تولید و صادرات آمریکا می توان آمار اشتغال را در حد خطا دانست نه ضعف. اگرچه قیمت طلا به این اخبار سریعاً واکنش نشان داد اما این روند ناگهان ناپدید شد. 

اگر مشخص شود آتش بس در اوکراین موقتی بوده است، تقاضای سرمایه امن طلا افزایش پیدا می کند. در صورتی که آتش بس به کلی برداشته شود اضافه بهایی که تنش ژئوپلتیک به طلا داده بود بازخواهد گشت. 

بهای نقره همچنان تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و تاثیر آن بر بازار طلا است. همچنین طی ۷ هفته گذشته نقره با قیمت پایین داد و ستد می شد. با رکود تقاضای صنعتی این فلز، بهای هر اونس آن نزدیک به هزینه تولید و اکنون بالغ بر ۱۵ دلار است.
منبع: bullionstreet
https://akhbarbank.com/vdchvkni.23n--dftt2.html
تازه ترین اخبار