۰
جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶

نگراني نسبت به كمبود طلا وجود ندارد

شركت خدمات مالي "تي.دي سكيوريتز" كاهش موجودي طلاي بازار كامكس را به آن بدي كه برخي مي‌گويند، نمي‌داند.
نگراني نسبت به كمبود طلا وجود ندارد
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،كيتكونيوز گزارش داد: شركت خدمات مالي "تي.دي سكيوريتز" كاهش موجودي طلاي بازار كامكس را به آن بدي كه برخي مي‌گويند، نمي‌داند. 

موجودي طلا در انبار كامكس رو به كاهش است اما "تي.دي سكيوريتز" دلايل متعددي را براي اين كاهش عنوان كرده است: فروش استقراضي بالاي طلا در بازار آتي باعث گردش بيش از حد اين فلز در دستان معامله‌گران فيزيكي شده كه درصدد استقراض اين فلز به منظور فروش آن هستند و اجاره طلا را بالا برده است. 

همچنين قيمت‌هاي طلا در چين نسبت به بازار جهاني بالاتر است كه باعث جذاب شدن اين فلز شده است. اين موارد دليل كاهش يافتن موجودي طلاي كامكس را معلوم مي‌كنند و نشان مي‌دهند كمبود طلا به خودي خود وجود ندارد. 

كارشناسان "تي.دي سكيوريتز" همچنين به كساني كه موجودي انبار را بررسي مي‌كنند، پيشنهاد كردند ذخاير كلي طلا را در نظر بگيرند كه شامل موجودي ثبت شده و واجد شرايط است. 

به گفته آنها، زماني كه تمامي منابع موجودي طلا در نظر گرفته شوند، سطح تراكم آن بالا خواهد بود. به علاوه هنگامي كه تنها مجموع معاملات خريد كامكس در نظر گرفته شود، سطح پايين‌تري از ذخاير طلا وجود خواهد داشت.
منبع:اتحاديه طلا و جواهر
https://akhbarbank.com/vdcbf0b8.rhb00piuur.html
تازه ترین اخبار