۰
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲
تردید در رشد اقتصاد جهانی و تنش های اوکراین باعث شد

ثبت بالاترین نرخ جهانی طلا در ۴ ماه و نیم گذشته

قیمت طلا با افزایش تردیدها درباره رشد اقتصاد جهانی و تشدید تنش ها در اوکراین به بالاترین سطح خود در ۴ ماه و نیم اخیر رسید.
ثبت بالاترین نرخ جهانی طلا در ۴ ماه و نیم گذشته
به گزارش خبرنگار بین الملل اخبار بانک به نقل از رویترز این اتفاق در حالی رخ می دهد که شک و تردید درباره وضعیت اقتصادی جهان تشدید، بحران اوکراین مجددا به تشدید تنش ها منجر شده و سرمایه گذاران به دنبال پناهگاهی امن برای سرمایه های خود هستند. 

بر اساس این گزارش، کارشناسان اقتصادی می گویند که کاهش قیمت سهام و معادن صنعتی و خرید سهام بر اساس تحلیل های تکنیکال (ملاحظه و احتیاط خریداران) قیمت طلا را بار دیگر بالا برد تا از سطح مقاومت یک هزار و ۳۳۵ دلار در هر اونس عبور کند. 

همچنین سایر فلزات گرانبها سیر صعودی در پیش گرفت و نقره چیزی در حدود یک درصد افزایش قیمت یافت. 

ساعت ۳ و ۹ دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ، قیمت طلا در معاملات فوری رقم یک هزار و ۳۵۷.۱۱ دلار را با رشدی ۶ دهم درصدی برای هر اونس ثبت کرد، این در حالی است که کمی پیشتر قیمت یک هزار و ۳۵۹.۲۵ را در افزایشی بی سابقه از ۲۹ اکتبر تا کنون حاصل کرد. روز سه شنبه، فلز زرد ۸ دهم درصد رشد را تجربه کرد. 

تا امروز، قیمت طلا در سال جاری پس از کاهش ۲۸ درصدی سال گذشته میلادی، ۱۳ درصد رشد داشته است و این افزایش را مدیون تردیدها درباره وضعیت اقتصادی در سرتاسر جهان است. 

پلاتین هم ۶ دهم درصد افزایش را به خود دید تا به رقم یک هزار و ۴۶۶.۵ دلار در هر اونس برسد.

https://akhbarbank.com/vdcauunu.49nue15kk4.html
تازه ترین اخبار