۰
۴
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
اختصاصي/

نام ائمه همچنان روي تابلوي 2 موسسه اعتباری می درخشد

نام ائمه همچنان در سر در برخي موسسات اعتباری می درخشد و بانک مرکزی نیز هیچ واکنشی نسبت به آن ندارد.
نام ائمه همچنان روي تابلوي 2 موسسه اعتباری می درخشد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري اخبار بانک ، به نظر می رسد بانک مرکزی که سال گذشته موسسات مالی و اعتباری را ملزم به تغییر نام کرده است خود نیز این اولتیماتوم را جدی نگرفته است.

استفاده از نام ائمه معصومین برای امور بالنکی و مالی که بعضا دارای اشکالات شرعی و مورد اشکال مراجع می باشد همواره مورد اعتراض شهروندان بوده است.

بر این اساس بانک مرکزی سال گذشته به موسسات مالی و اعتباری و همچنین صندوق های قرض الحسنه دستور داد نام ائمه را از سر در خود پایین بکشند و نام دیگری را بر موسسات خود برگزینند.

البته به نظر می رسد این اولتیماتوم چندان جدی گرفته نشده است و به جز از یک موسسه که نام ثامن را برای خود برگزید هیچ موسسه دیگری مبادرت به تغییر نام خود نکرده است.

این موضوع از آنجا جالب است که بانک مرکزی تا قبل از حذف اسامي شش موسسه اعتباري از سايت خود نام دو موسسه اعتباری در شرف تاسیس را در سایت خود جای داده بود که از نام ائمه استفاده می کنند.

موسسات مالی و اعتباری عسكریه و ثامن الحجج دو موسسه ای الست که همچنان نام خد را تغییر نداده اند و این عدم تغییر نام مورد تایید بانک مرکزی نیز قرار گرفته است.

بانک مرکزی بهتر است هرچه زودتر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و قانونی که خود گذاشته است زیر پانگذارد و به شدت با این موسسات متخلف برخورد کند.
https://akhbarbank.com/vdcdsz0x.yt0fj6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
رضا
بانک مرکزی زورش فقط به موسسات آرمان ونور وتوسعه می رسه وزورش به ثامن الحجج وعسکریه نمی رسه
بانکی
دوست عزیز آقا رضا،به نظر من مهم نیست اسم موسسه چی باشه، مهم اینه که موسسه بر اساس اصول و ضوابط و قوانین کشور و بانک مرکزی حرکت کنه.
بجز موسسه توسعه ، هیچکدوم از موسساتی که اسم بردی مجوز ندارن
بیژن
Iran, Islamic Republic of
اصلا بزرگان دینی ما طالب مال دنیانبودن که اسمشون رو گذاشتن رو موسسه مالی.
محمد
شما كه نمي دانيد فرق بين اسم امام با اسم مكان چه است چرااظهار نظر مي كنيد عسكريه اسم مكان است نه اسم امام
تازه ترین اخبار