۰
سود صنعت بانکی آمریکا با افزایش درآمد معاملات به رکورد 42.2 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رسید و بانک‌ها میزان سرمایه‌ای را که برای ضرر احتمالی کنار می‌گذارند، کاهش دادند.
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از ایسنا، مارتین گروئن برگ، رئیس موسسه بیمه پس اندازهای آمریکا اعلام کرد که گزارش سه ماهه سازمانش تدوام بهبود پس از دوران بحران مالی ۲۰۰۹ - ۲۰۰۷ را نشان می‌دهد که طی آن سلامت بانک‌ها در معرض تهدید قرار گرفته بود.

با این‌همه وی معتقد است که رشد درآمد بانکی هنوز کند است.

رگولاتورها نیز نگرانند بانک‌ها در شرایط فعلی که نرخ‌های بهره اندک است، بدون توجه کافی به ریسک‌های موجود به خرید دارایی‌هایی با بازده بالا اقدام می‌کنند.

بر اساس گزارش موسسه بیمه پس اندازهای آمریکا، عایدی بانکی ۷.۸ میلیارد دلار یا ۲۳ درصد نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ افزایش یافت.

بانک‌های آمریکایی همچنان میزان سرمایه ای که برای جبران ضرر احتمالی مربوط به وام‌ها اختصاص داده بودند را به ۸.۶ میلیارد دلار رساندند که ۵.۶ میلیارد دلار یا ۴۰ درصد کاهش داشت.

درآمد عملیاتی خالص طی این مدت، ۱۷۰.۳ میلیارد دلار بود که ۴.۹ میلیارد دلار یا سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های آمریکایی برای بالاتر بردن درآمد همچنان با موانعی روبرو هستند و برخی از بانک‌های بزرگ سرگرم عبور از چالش‌های حقوقی بوده و ممکن است ظرف ماه‌های آتی با هزینه‌ها و جریمه‌هایی مواجه شوند.
https://akhbarbank.com/vdcip3az.t1aqu2bcct.html
تازه ترین اخبار