۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۹

فروش طلا در روزهای آتی افزایش می یابد

بهای طلا امروز در پی امیدواری سرمایه گذاران به ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی بانک های مرکزی آمریکا و اروپا و افت ارزش دلار با افزایش مواجه شد.
فروش طلا در روزهای آتی افزایش می یابد
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، شارپس پیکسلی گزارش داد: قیمت اونس جهانی طلا امروز در آستانه نشست بانک های مرکزی آمریکا و اروپا در خصوص ادامه اجرای سیاستهای پولی با رشد ۰.۶درصدی روبرو شده ، این در حالی است که خرید فیزیکی طلا در چین و ژاپن به علت تعطیلات رسمی در این کشورها با کاهش مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا طی چند روز اخیر در پی تقاضای مستمر و فزاینده از سوی سرمایه گذاران چینی و هندی با افزایش مواجه شده اما پیش بینی می شود در روزهای آتی سرمایه گذاران شاهد سقوط بیشتر قیمت این فلز باشند.

بر این اساس، انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود به دلیل کاهش تولیدات ناخالص داخلی این کشور از ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی خبر دهد.

نرخ بیکاری اروپا نیز پنج شنبه هفته جاری منتشر خواهد شد که پیش بینی می شود رقم منتشر شده بانک مرکزی این کشور را نسبت به اجرای سیاستهای پولی تحت فشار قرار دهد.

تغییرات نرخ بیکاری رشته های غیر کشاورزی آمریکا نیز در هفته جاری منتشر خواهد شدکه در صورت منفی بودن کاهش ارزش دلار را به همراه خواهد داشت.
انتشار شاخص تولیدات ناخالص داخلی PMIچین نیز بر بازار جهانی طلا بی تاثیر نخواهد بود.

افزایش خرید طلا از سوی سرمایه گذاران کشورهای آسیایی و افت ارزش دلار همواره به نفع بهای جهانی طلا بوده است.

در صورتی که بهای جهانی طلا از هفت روز هفته، ۶ روز متوالی افزایش یابد برخی از فروشندگان کوتاه مدت اقدام به فروش طلای خود کرده و باعث کاهش قیمت این فلز می شوند.

به گزارش طلا، بانک های سرمایه گذاری اخیرا نسبت به پیش بینی خود از بهای جهانی طلا در سال جاری میلادی تجدید نظرکرده و قیمتها را کاهش داده اند.

طلا وارد ماه جدیدی شده و پیش بینی می شود بهای این فلز مجددا با سقوط شدید روبرو شود. سرمایه گذاران باید در این ماه نسبت به اطلاعات اقتصادی هوشیار باشند و در معاملات خود محتاطانه عمل کنند.

تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند سطوح حمایتی طلا در روزهای آتی ۱۳۲۵-۱۳۶۶-۱۳۷۱- ۱۳۹۸-۱۴۰۵-۱۴۲۵و سطوح مقاومتی این فلز ۱۴۷۸-۱۴۸۵- ۱۴۹۵- ۱۵۲۰دلار خواهد بود.

سطح حمایتی:عددی است که احتمال رفتن اونس به زیر آن ضعیف است.
سطح مقاومتی: در صورت افزایش اونس سقف صعود آن را نشان می دهد.
سطح پایداری :مرزی است که اونس در همان حول و حوش نوسان دارد.
https://akhbarbank.com/vdcg3u9q.ak9xq4prra.html
تازه ترین اخبار