۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۶

توقف تحویل ارز به بانک‌هایی متخلف

نائب رئیس اتاق ایران با اشاره به اقدامات ارزی در سال 91،گفت: عدم اجرای تعهدات ارزی برخی بانک‌ها منجر به مصوبه اخیر شورای‌پول‌واعتبار شد که در صورت عدم اجرا، تحویل ارز به آنها متوقف می شود.
توقف تحویل ارز به بانک‌هایی متخلف
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از تسنیم ، محسن جلال‌پور در آخرین جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران در مورد اقدامات انجام شده در زمینه بانک و امور ارزی با بیان اینکه در سال ۹۱ هیچ روز و هفته‌ای نبوده که درگیر مسائل ارزی نباشیم، اظهار داشت: با توجه به تصمیمات متعدد و گاه متناقضی که در زمینه ارز در سال جاری مطرح شده، اتاق بازرگانی ایران در کلیه این جلسات حضور فعال داشته و اقدامات متعددی در زمینه مسائل ارزی انجام داده‌ایم.

وی درمورد یکی از این اقدامات گفت: بورس ارز یکی از مسائلی بود که اتاق بازرگانی معتقد بود این کار نه تنها به مشکلات بازار ارز کمک نمی‌کند بلکه مشکلاتی را نیز به وجود خواهد آورد و طی جلساتی که برگزار شد، در نهایت این مسئله انجام نشد، دومین اقدام پیمان سپاری ارزی در مجموعه نظرات کارشناسی علمی است که در نهایت منجر به توافق ۶ ماده‌ای در صادرات شد که البته در لایحه بودجه ۹۲بدون در نظر گرفتن این توافق نامه در زمینه صادرات مطلبی را ارائه کرده اند که امیدواریم این مسئله حل شود.

نائب رئیس اتاق ایران خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در زمینه ارزی انجام شد، تعهدات ارزی بانک‌ها قبل از جهش نرخ ارز است که در این زمینه بعد از افزایش نرخ ارز، بانک‌ها زیر بار انجام این تعهدات نمی‌رفتند که با مصوبه ۳ اسفند سال جاری در شورای پول و اعتبار این مسئله نیز حل شد.

وی افزود: هرچند برخی نوسانات وافزایش نرخ ارز را یک اتفاق غیر قابل پیش بینی اعلام می‌کنند، اما پیش از این ما در مورد افزایش تورم و نوسان نرخ ارز گفته بودیم که یک زمانی این مسئله خود را نشان خواهد داد.

جلال‌پور ادامه داد: اگر مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار اجرا نشود در یکی از بند‌های این مصوبه آمده است که ارتباط ارزی بانک‌ها با بانک مرکزی قطع خواهد شد و همچنین از ۱۸ اسفند ماه این مصوبه اجرایی شده است.
https://akhbarbank.com/vdcewe8z.jh8zfi9bbj.html
تازه ترین اخبار