۰
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۴

یش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری

دیدگاه شرکت‌کنندگان در آمارگیری این هفته کیتکو در مورد مسیر قیمت طلا در هفته آینده متفاوت است و مسیر مشخصی را نشان نمی‌دهد.
یش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو در مورد مسیر آتی قیمت این فلز زرد در هفته آینده بسیار متفاوت است و به همین دلیل هیچ گروهی در اکثریت قرار نمی‌گیرد. ۲۹ نفر در آمارگیری هفتگی کیتکو شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران بازارهای آتی هستند. از این میان ۱۳ نفر افزایش قیمت‌ها در هفته آینده پیش بینی می‌کنند، ۸ نفر انتظار کاهش قیمت را دارند و ۸ نفر نیز انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا را دارند. با این حساب ۴۴.۸۳ و ۲۷.۵۸ درصد از افراد به ترتیب انتظار افزایش و کاهش قیمت‌‌ها را دارند در حالیکه تنها ۲۷.۵۹ درصد از افراد انتظار ثابت یا نوسانات اندک قیمت طلا را دارند.

طرفداران افزایش قیمت طلا اعتقاد دارند که بازار طلا امکان بالقوه ثبت قیمت‌های حمایتی را در حدود ۱۵۵۰ دلار در هر اونس دارد و حفظ این سطح قمیتی نشان از افزایش بیشتر قیمت‌ها در آینده دارد. سایرین نیز به افزایش خرید فیزیکی و ادامه سیاست‌های فوق انبساطی بانک مرکزی منجر به افزایش قیمت‌های طلا خواهد شد. نظریات در مورد رسیدن بازار طلا به یک محدوده قیمتی قابل قبول، باعث شده است که سایرین نیز انتظار بازگشت طلا به سطوح قیمتی قبلی و افزایش قیمت‌ها را داشته باشند.

فیل استریبل (Phil Streible)، کارگزار ارشد بازارهای آتی، معتقد است که "‌ با توجه به اینکه انتظارات کاهشی منجر به ثبت رکورد کم‌ترین قیمت در بازار آتی طلا در چند ماهه گذشته شد و قانون الزام کاهش مخارج دولتی آمریکا آغاز شده است،‌ من فکر می‌کنم که معامله‌گران سودجو در بازار طلا درا نتظار یک سطح قیمت پایین و سپس یک جهش ناگهانی در قیمت‌ها در بازار طلا هستند. بنابراین من فکر می‌کنم که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد."

طرفداران کاهش قیمت طلا اعتقاد دارند که بازار توان تجربه قیمت‌های بالاتر از ۱۶۰۰ دلار در هر اونس را ندارد و علاوه بر آن نمودارهای فنی کوتاه مدت بازار طلا نیز چنین روندی را تایید می‌کنند.

طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا بیان می‌کنند که در انتظار عاکس العمل بازار طلا به قیمت‌های معاملاتی کمتر از ۱۶۰۰ دلار در هر اونس هستند به ویژه که انتظارات نسبت به بهبود وضعیت بازار طلا همچنان منفی است و بازار دارایی‌های سرمایه‌ای در حال حاضر توجه و علاقه اکثر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

آدام هیوسن (Adam Hewison‎)، مدیر و استراتژیست ارشد یک شرکت سرمایه‌گذاری، معتقد است که "‌ از نظر تکنیکی بازار طلا در وضعیت منفی قرار دارد؛ اگرچه قیمت ۱۵۵۰ دلار را می‌توان آغاز روند صعودی دانست اما به نظر من این یک فرآیند طولانی مدت است و قیمت‌ها به سرعت افزایش نخواهد یافت. من فکر می‌کنم که در هفته آینده، بازار طلا با نرخ‌های دو طرفه خرید و فروش و معاملات بیشتر روبرو خواهد شد و بنابراین قیمت‌ها تغییر چندانی نخواهد کرد."

منبع: اقتصادآنلاین
https://akhbarbank.com/vdcbz8b8.rhb85piuur.html
تازه ترین اخبار