۰
۱
مدیر عامل بانک پارسیان گفت: اگر آنچه در قانون برای سود بانکی پیش بینی شده عمل کنیم بسیاری از تقاضاها در حوزه ارز، طلا و حتی مسکن از بازار خارج می شود و بازار آرام می‌شود.
اگر سودبانکی براساس نرخ تورم تعیین شود بازار ارز و طلا آرام می‌شود
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از ایسنا، علی شایسته اظهار داشت: آنچه در بخش ارز و طلا و مسکن وجود دارد حساسیتی است که براساس پایین نگه داشتن نرخ سود سپرده موجب شده است.

وی افزود: وقتی مردم در ابتدای سال سپرده گذاری می‌کنند و با نرخی مشخص براساس تورمی که وجود دارد بانک مرکزی سود تعیین می کند اما بعد از گذشت مدت زمانی و بالا رفتن تورم این نرخ سود افزایش پیدا نمی کند موجب خواهد شد تا مردم پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده و ارز و طلا خریداری کنند در حالی که اگر ما براساس تورم به مردم سود بدهیم دیگر سراغ بازارهای دیگر نمی‌روند.

شایسته گفت‌: این ما هستیم که مردم را به سمت ارز و طلا سوق می‌دهیم چرا که از یک طرف اصرار بر آن شد که نرخ تسهیلات برای تولید پایین نگه داشته شود و از سوی دیگر سود سپرده‌های بانکی تا میزان مشخصی بالاتر نرود حال این سوال وجود دارد که تا چه میزان دولت توانسته تسهیلات به تولید تزریق کند.

مدیر عامل بانک پارسیان گفت: در بسیاری از معاملات مسکن نیز می‌بینیم که تعداد زیادی از مردم در بنگاه‌ها نشسته‌اند وهر ملکی که بگویید می‌خرند زیرا فکر می کنند اگر ملک بخرند بهتر از آن است که پول خود را نگه دارند که ارزش آن روز به روز کمتر شود لذا اگر می خواهیم تقاضا را از بازارهای ارز، طلا و مسکن خارج کنیم باید سود سپرده‌هایمان را در سیستم بانکی واقعی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون هر سال نرخ سود باید براساس تورم تعیین شود یعنی اگر نرخ تورم ۲۸ درصد است بر همان اساس نیز باید سود به سپرده‌ها داده شود. اما وقتی این کار انجام نمی شود موجب خواهد شد تا مردم عادی پول‌های خود را به بازارهای دیگر ببرند.
https://akhbarbank.com/vdccxxqs.2bqss8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
یک سپرده گذارسابق
دقیقأتمام حرفهائی که مدیرعامل بانک پارسیان زده حرف هائی است که اکثراقتصاددانان مملکت میزنند.اصلأهمه شهروندان ایران حتی آنهائی که با علم اقتتصادآشنائی ندارند میدانندکه بایستی سرمایه خودرا به کالاتبدیل کنندکه ارزش سرمایه خودراحفظ کنند.دست بانک ها راباز بگذاریدآنوقت خواهیددید همه سرمایه ها به بانکهاسرا زیرخواهدشد.
تازه ترین اخبار