۰
بازار سهام کشور یک ساعت اول معاملات امروز را با فشار فروش سهام و افت قیمت اکثر شرکت‌های بزرگ و ریزش 247 واحدی شاخص سپری کرد.
فشار فروش سهام و افت قیمت اکثر شرکتهای بزرگ بورسی
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از فارس، روزهای ناخوشایند و بیماری بورس ۴۷ ساله ایران که از ۹ دی با توقف ناگهانی نمادها آغاز و با مسائل متعدد دیگر همراه شده ، امروز هم تکرار شد، تا وضعیت این بازار پر ریسک همچنان نامساعد باشد.

براساس این گزارش، در شرایطی جو روانی بازار و تصمیم‌گیری سرمایه گذاران متاثر از عوامل برون و درون سازمانی است که طی یک ساعت اول معاملات، فشار فروش سهام اکثر شرکت‌ها حتی به شرکت های فرابورسی هم سرایت کرد، تا نشان از گسترده‌تر شدن نگرانی سرمایه‌گذاران ریسک گریز از یک سو و شناسایی فرصت خرید برای سرمایه‌گذاران ریسک پذیر داشته باشد.

این وضعیت برای شرکت های پالایشگاهی ، پتروشیمی ، فلزی ، معدنی ، خودرویی و برخی تک سهم ها مانند مپنا رخ داده و با عرضه سهام از یک طرف و حمایت و خرید سهامداران عمده برخی شرکت‌ها از طرف دیگر همراه شده است.

به این ترتیب به دلیل افت قیمت هر سهم و اثر منفی ۷۴ تا ۷ واحدی شرکت‌های پالایشگاه اصفهان، گل گهر، پتروشیمی شیراز، فولاد مبارکه و خوزستان، نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه تبریز، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، نفت بهران و مپنا، شاخص بورس در یک ساعت اول معاملات با افت ۲۴۸ واحدی ارقام و رسیدن به رقم ۳۷ هزار و ۶۸۲ واحد مواجه شده است.

ارزش روز بازار سهام هم به ۱۶۹ هزار میلیاردتومان نزول کرد و حجم معاملات با داد وستد ۲۲ میلیارد تومانی بیش از ۴۳ میلیون سهم همراه شده است.
https://akhbarbank.com/vdca0on6.49nwy15kk4.html
تازه ترین اخبار