۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۶
رئیس بیمه مرکزی:۴۸ گروه متقاضی تاسیس شرکت بیمه هستند

توقف صدور بیمه نامه شخص ثالث پارسیان ادامه دارد

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت25 شرکت بیمه و بیمه اتکایی اظهار داشت: درآینده شاهد فعالیت 30 شرکت بیمه ایرانی در ایران خواهیم بود.
توقف صدور بیمه نامه شخص ثالث پارسیان ادامه دارد
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، محمد کریمی در دیدار مسئولان و کارکنان حوزه نظارت بیمه گفت: ۴۸ گروه متقاضی تاسیس شرکت بیمه هستند و پنج گروه در مراحلی از روند دریافت مجوز و تاسیس قرار گرفته اند که درآینده شاهد فعالیت ۳۰ شرکت بیمه ایرانی در ایران خواهیم بود و تعداد واحد های شبکه فروش بیمه از ۳۰ هزار واحد کنونی بیشتر خواهد شد و کار نظارت بیمه مرکزی به مراتب مضاعف می شود. 

کریمی با اشاره به اعلام اخیر نتایج نظارت بیمه مرکزی بر یک شرکت بیمه ( بیمه پارسیان) و دستور بیمه مرکزی مبنی بر توقف صدور بیمه نامه شخص ثالث آن شرکت و ملزم بودن آن شرکت به پاسخگویی به خریداران قبلی بیمه نامه شخص ثالث گفت: بیمه پارسیان ۱۰ تا ۱۲ ایراد داشت، شکایت زیادی از بیمه نامه شخص ثالث آن به بیمه مرکزی می رسید که برخی از آنها مربوط به اشکالات در پرداخت خسارت بود و ما به عنوان بیمه مرکزی با بازرسی و نظارت آن باید جلو تخلفات را بگیریم. 

کریمی گفت : توقف صدور بیمه نامه شخص ثالث آن شرکت تا رفع اشکالات ادامه خواهد یافت و پس از رفع مشکلات آن، دوباره وضع شرکت مورد بررسی نظارت بیمه مرکزی قرار خواهد گرفت.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: پیگیری های اخیر بیمه مرکزی درباره تخلف شرکت های بیمه، نشان داد که اراده ای در بیمه مرکزی بوجود آمده که جلو تخلفات گرفته شده است و اقتدار بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه اثبات می شود. 

کریمی افزود : با بهره برداری از سامانه نظارت و هدایت بیمه در بیمه مرکزی، نهاد ناظر صنعت بیمه امکان آن را یافته است که از همان لحظه صدور بیمه نامه د ر شرکت های بیمه و شبکه فروش بیمه بر آنها نظارت کند. 

کریمی گفت: بیمه های پایه درمان برای پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم کافی نیست و باید بیمه های درمان تکمیلی در صنعت بیمه تقویت شود. 

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به هزینه های سنگین بیمه های تکمیلی درمان گفت: این که یک شرکت بیمه می تواند ضریب خسارت خود را در سطح ۵۰ درصد مدیریت کند اما شرکتی دیگر حدود ۱۵۰ در صد خسارت اعلام می کند ممکن است نشانه اشکال در شرکت بیمه پرخسارت باشد. 

سید مسعود طباطبایی مدیر کل نظارت بر دفاتر خدمات بیمه ای هم اعلام کرد که با اجرای آیین نامه شماره ۷۵ ، نظارت بر شبکه فروش و نمایندگی های بیمه، خود تنظیمی و خود کنترلی رو به افزایش است. 

وی همچنین افزایش نیروهای نظارت فیزیکی بر شرکت ها و نمایندگان بیمه را خواستار شد.
گفتنی است، استعلام اصالت بیمه نامه با راه اندازی سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه "سنهاب " در بیمه مرکزی امکان پذیر شده است. 

بیمه گذاران می توانند با مراجعه به پورتال بیمه مرکزی WW.CENTINSUR.IR و همچنین ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ و درج مضمونی به شرح ۱*کد ملی بیمه گذار *شماره بیمه نامه چاپی ؛ اطلاعات مربوط به بیمه نامه صادره از ابتدای سال جاری به بعد را دریافت کنند. 

سامانه "سنهاب " در چهار بخش بیمه نامه الحاقیه ، پرونده های خسارت و خسارت های پرداختی ، اطلاعات حاصل از عملیات بیمه گری شرکتهای بیمه را جمع آوری می کند. 

این سامانه بخش های مهم و فرعی صنعت بیمه همانند شبکه فروش نمایندگان ، اطلاعات مالی ، اطلاعات مدیران عامل و اشخاص رده بالای شرکتهای بیمه را نیز جمع آوری می کند.
کد منحصر بفرد ۲۶ رقمی برای بیمه نامه ارائه می شود که در سطح صنعت بیمه ،بیمه نامه الحاقیه یا پرونده خسارت و حتی خسارت پرداختی را منحصر بفرد می کند. 

با این کد ، عموم مردم می توانند با مراجعه به پورتال بیمه مرکزی و استفاده از امکان استعلام ، از اصالت بیمه نامه خود مطمئن شوند. 

اطلاعات همه شرکت های بیمه در تمامی رشته ها تجمیع، اما تنها اطلاعات مربوط به بیمه نامه های صادره به صورت آنلاین به سامانه بیمه مرکزی منتقل می شود.
https://akhbarbank.com/vdci5uaz.t1au52bcct.html
تازه ترین اخبار