۰
صبح امروز با حضور رییس کل بیمه مرکزی و معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان تفاهم‌نامه‌ای بین این دو نهاد جهت افزایش خدمات‌دهی به مصدومان حوادث رانندگی انجام شد و از سوی بیمه مرکزی 10 دستگاه اورژانس برای افزایش این خدمات هدیه داده شد.
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از ایسنا، سید محمد کریمی رییس کل بیمه مرکزی در این نشست با بیان این‌که عوامل مختلفی موجب رفاه مردم خواهد شد، گفت: صنعت بیمه با همکاری وزارت بهداشت و مخصوصا اوژانس می‌تواند عوامل رفاه مردم را فراهم کنند و ما باید امکانات کشور را در کنار هم جمع کنیم تا خدمات شایسته به مردم داده شود.

وی با بیان این‌که همراهی اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی در تصادفات و رساندن مصدومان به پایگاه‌های درمانی جهت نجات جانشان می‌تواند بسیار موثر باشد، گفت: صنعت بیمه وظیفه‌ی پوشش دادن ریسک‌ها را دارد که اگر ریسک‌ها مدیریت شود خسارات کاهش پیدا می‌کند و ما تلاش می‌کنیم با توکل بر خدا این ریسک‌ها را به حداقل برسانیم.

کریمی افزود: در همین راستا نیز ۱۰ دستگاه آمبولانس با قیمت دو میلیارد تومان در اختیار اورژانس قرار دادیم تا از جانب صنعت بیمه برای خدمات‌رسانی بهتر برای مردم کشور کاری انجام داده باشیم. البته یکی از این ۱۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس خدمات‌رسانی که حوادث جاده‌ای تعداد بیش از سه نفر مصدوم داشت پوشش دهد.

وی به اصلاح قانون شخص ثالث در سال‌های اخیر و تخصیص ۱۰ درصد حق بیمه به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این ۱۰ درصد حق بیمه که به خزانه دولت واریز می‌شود تا به وزارت بهداشت و درمان داده شود در راستای این است که تصادفاتی که منجر به جرح می‌شود را بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بدون دریافت هزینه‌ای از مصدومان پذیرش کنند. البته دراین راستا کارگروهی را تشکیل داده‌ تا بر تخصیص این ۱۰ درصد به شرکت‌های بیمه نظارت داشته باشند، چرا که سال گذشته یک یا دو شرکت به موقع این مبالغ را پرداخت نمی‌کردند و برخورد‌های انضباطی با آنها انجام شد.

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد که در ماه‌های پایانی سال ۹۱ نیز ۵۰ دستگاه خودرو به عنوان کمک‌رسان به پلیس از سوی بیمه مرکزی هدیه داده شد تا چنانچه خانواده‌ای به دلیل نداشتن بیمه‌نامه خودرویشان متوقف شد با این خودروها به نزدیک‌ترین جایگاه اسکان رسانده شود.
https://akhbarbank.com/vdcguu9q.ak9xz4prra.html
تازه ترین اخبار