۰
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳

تداوم معافیت جهیزیه و مهریه از مالیات

جهیزیه و مهریه همچنان معاف از مالیات بوده و خودروهای دارای ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان ، مشمول مالیات یک درصدی هستند.
به گزارش اخباربانک، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی و براساس حکم قانون ۱۴۴ مالیات مستقیم، جهیزیه منقول و مهریه اعم از منقول و غیر منقول همچنان معاف از مالیات بوده و فعلا" تصمیمی برای تغییر این رویه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، جدول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نیز نشان می دهد خودروهای دارای ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان ، مشمول مالیات سالانه یک درصد هستند. بنابراین سازمان امور مالیاتی مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی نیز مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال جاری پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم خواهند شد.

پلیس راهور هم مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را تا پایان فروردین سال جاری به سازمان امور مالیاتی ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره یک ماده ۲۱۶ قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.
https://akhbarbank.com/vdcenn8o.jh8ewi9bbj.html
تازه ترین اخبار