۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶

پیش‌بینی وضعیت امروز بورس

در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه بواسطه دو عامل، رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و همچنین حمایت‌های نسبتا خوب صندوق‌های حمایتی در بازار سه‌شنبه، آغاز نسبتا خوبی داشت.
پیش‌بینی وضعیت امروز بورس
به گزارش اخباربانک، در دقایق نخست شاهد برتری طرف تقاضا بودیم اما با گذر از یک ساعت ابتدایی و تحت تاثیر نگرانی از بابت پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونیستی، به مرور سمت تقاضا تضعیف و طرف فروشنده تقویت شد و لذا با وجود رشد 5 هزار واحدی شاخص (که بخش عمده آن متعلق به اثرات رشد فملی بود)، بسیاری از نمادها با افت قیمت یا معاملاتی ضعیف به کار خود خاتمه دادند. ارزش معاملات با افت 20 درصدی به 3.9 همت رسید و رقمی بالغ بر 320 میلیارد تومان از پرتفوی معامله‌گران حقیقی به سبد حقوقی‌ها منتقل شد.

به نظر می‌رسد بازار در برابر اتفاقات جنگی و درگیری‌های نظامی، کمی مقاوم شده و دیگر آن رفتارهای هیجانی، مخرب و طولانی گذشته را نشان نمی‌دهد. این موضوع هم 3 دلیل دارد. اول اینکه دیگر پولی در بازار نمانده که بخواهد مسیر خروج هیجانی و ضربتی را در پیش بگیرد. در واقع اندک پول باقی‌مانده هم پول بچه‌های بازار است که تحت هر شرایطی ماندگار است. دوم اینکه با این نرخ ارز، فروش سهام در بازار شبیه به انداختن اسکناس در آتش است و منطقی نیست. سوم اینکه آنقدر اخبار جنگی و درگیری به بازار رسیده که دیگر آن اثرگذاری و ترس سابق را ندارد. البته ابعاد درگیری و واکنش‌ها هم بسیار مهم است اما به هر جهت بازار سرمایه همیشه اولین و سریع‌ترین قربانی تحولات و رخدادهای سیاسی است و یک بار دیگر به همه ثابت شد که بدشانس‌تر از سهامدار در سیستم فعالیت اقتصادی کشور وجود ندارد !

و مجددا روی این جمله تاکید می‌کنیم که احتمالا بوی باروت تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (آبان ماه) در منطقه خواهد ماند و بعید است فعلا آرامش سیاسی خاصی داشته باشیم. درخصوص ابعاد اتفاقات رخ داده باید گفت، حمله به کنسولگری ایران اتفاق کوچکی نیست و نشان می‌دهد که طرف مقابل قصد آرام نشستن را ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که ایران هم در برابر این اتفاقات سکوت نکند و به دنبال واکنش باشد.
https://akhbarbank.com/vdca6yno.49nye15kk4.html
تازه ترین اخبار