۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۵

پیش‌بینی وضعیت امروز بورس

در شرایطی به‌ مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه تحت تاثیر عرضه‌های جدی نیمه دوم بازار سه‌شنبه، با تردید و رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد.
پیش‌بینی وضعیت امروز بورس
به گزارش اخباربانک، برای دقایقی تحرکات بدی نداشتیم اما قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته پس از قد کشیدن جدی شاخص در طول یک هفته نسبتا سرد زمستانی باعث شد تا خریداران کمی عقب نشسته و در همین راستا فروشنده‌ها میدان‌داری را بر عهده بگیرند. البته سمت تقاضا هم تحت تاثیر اخبار مجموعه بانک پارسیان و رسیدن دعوت‌نامه ذوب‌آهن از سهامداران برای افزایش سرمایه، خیلی بد نبود اما به هر جهت شاخص کل با افت بیش از 6 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 165 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات با افت جدی 28 درصدی به 4.5 همت رسید و رقمی بالغ بر 90 میلیارد تومان از پرتفوی معامله‌گران حقیقی به سبد حقوقی‌ها منتقل شد.

بسیاری از فعالین بازار به شرایط موجود معترضند. چراکه پرتفوی معامله‌گران به اندازه شاخص رشد نکرده و تمرکز کلی به روی برخی از سهام بزرگ و شاخص‌ساز بوده است. البته فرایند خوبی در جابجا شدن و دست‌به‌دست شدن سهام به چشم می‌خورد که کمک زیادی به‌ بازار خواهد کرد. اینکه بازار این روزها در منفی‌ها خریداران خوبی دارد، اتفاق بسیار مهمی است و می‌تواند زمینه‌ساز رشد قوی‌تر بازار در سال جدید باشد. به‌هر جهت بازار این روزها با وجود جذابیت ناشی از جهش نرخ ارز، با دو مشکل بی‌اعتمادی و تسویه اعتباری‌ها مواجه است و لذا طبیعی است که فشار عرضه‌ کمی بالا باشد.

هفته سوم اسفند را در حالی آغاز می‌کنیم که کماکان بازار در انتظار خبرهای تاثیرگذار همچون تجدید و اصلاح نرخ فرمول بنزین است و در گام نخست نگاه به اخبار دو گروه خودرو و پالایش دارد. این دو صنعت، علی‌الخصوص گروه خودرو موتور محرک بازار است و می‌بینیم که کوچکترین نوسانی چه واکنشی را از سمت معامله‌گران در پی دارد. البته تجدید صرفا یک بهانه برای حرکت نقدینگی است و در نهایت جریان پول در مسیر ارزندگی قرار خواهد گرفت. و حتی معتقدیم بازار پس از کمی دست به دست شدن و نوسانانی که در روزهای پایانی سال تجربه می‌کند، در سهام کوچکتر و جامانده از رشد، سر و شکل بهتری خواهد گرفت.

البته باز هم تاکید می‌کنیم که فعلا سرنوشت بازار به ‌برخی خبرها گره خورده و شاید تصمیمات سران قوا در مورد تجدید گروه خودرو اولین و مهم‌ترین و تصمیم سیاستگذار و حاکمیت در قبال بازار سرمایه باشد.
https://akhbarbank.com/vdcfv0d1.w6djtagiiw.html
تازه ترین اخبار