۰
۲
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۷
همزمان با تعیین دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی؛

اکنون می توان نرخ سود سپرده های بانکی را افزایش داد؟

به نظر می رسد یکی از راههای کاهش التهاب بازار ارز و نیز تقویت منابع بانکی، افزایش معقول نرخ سود سپرده های بانکی هر چند برای مدت زمان کوتاه است.
اکنون می توان نرخ سود سپرده های بانکی را افزایش داد؟
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، در چند روز گذشته که نوسانات ارزی به شدت افزایش پیدا کرده است به نظر می‌رسد اقدامات ضربتی می تواند گره گشای مشکل فعلی باشد.

چندی پیش با افزایش نرخ ارز بانک مرکزی اقدام به ارائه مجوز فروش اوراق گواهی سپرده با نرخ ۲۰ درصد کرد که البته این افزایش نرخ سود برای حداقل چند هفته موجب آرام شدن افزایش نرخ ارز شده بود.

 حال با توجه به اینکه نرخ دلار افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است، به نظر می‌رسد پیاده کردن مجدد طرح افزایش نرخ سود سپرده حداقل برای یک دوره شش ماهه در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در کوتاه بودن افزایش قیمت ارز را متوقف کند.

البته دولت می تواند حساب سپرده ارزی با تضمین بانک مرکزی در چند بانک محدود و با شرط بازگشت اصل و سود سپرده بصورت ارز ارائه شده توسط مشتری را این روزها عرضه کند.

یکی از مشکلات حساب ارزی در گذشته عدم بازپرداخت ارز ارائه شده مشتری توسط بانک و تبدیل آن به ریال آن هم مبادله ای بود که مردم را بدبین کرده بود.

شب گذشته نیز معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که از امروز تمامی نیازهای ارزی با قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان تعیین می شود.

 با توجه به این قیمت گذاری ممکن است حجم زیادی از سپرده های سرگردان از بازارهای دیگری سر در بیاورند و موجب التهاب مجدد بازار شود.

با  توجه به خروج منابع از بانک‌ها و موسسات اعتباری در چند ماه گذشته که ناشی از نوسانات ارزی بوده است خوب است بانک مرکزی با تعیین نرخ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان سود سپرده ها را افزایش داده تا همزمان با خروج نقدینگی از بازار ارز هدایت خوبی برای انتقال به بانک ها و موسسات اعتباری صورت پذیرد.

 
https://akhbarbank.com/vdcg739n.ak9yy4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
فكر خوبى است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این ایده که از اول سودهارو کاهش دادن کاملا اشتباه بود . می بایست جلوی دزدی ها و اختلاس ها رو بگیرن نه اینکه سودها رو کم کنن . وقتی وام های کلان به افراد خاص و نچندان خاص میدادن و مملکت رو تاراج میکردن . می بایست اون موقع وارد بشن نه اینکه بیان سود کم کنن..... الانم با شاهکاری که زدن و ارزش پول مملکت رو 40% کم کردن و در واقع همه رو بدبخت کردن و آبروی ایران و ایرانی رو بردن ... با سود 30% هم نمیشه جبران مافات کرد. التماس تفکر ....
تازه ترین اخبار