۰
۱
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی خبر داد:

درخواست کتبی بانک ها برای برگزاری جلسه تعیین نرخ سود

اخبار بانک: رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی از ارسال نامه ای به بانک مرکزی برای برگزاری جلسه ای در خصوص تعیین نرخ سود بانکی به بانک مرکزی خبر داد و گفت: در این نامه بر شرایط تغییر و کاهش نرخ سود بانکی تاکید شده است.
به گزارش «اخبار بانک» به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی در خصوص تغییر نرخ سود بانکی، افزود: بانکی ها در روزهای پایانی سال گذشته مذاکراتی را برای تغییر نرخ سود انجام دادند و برهمین اساس نامه ای به بانک مرکزی در خصوص شرایط تغییر نرخ سود بانکی ارسال کردند.

وی تصریح کرد: برهمین اساس بانک مرکزی باید زمان برگزاری این جلسه را تعیین و به بانک ها اعلام کند تا در زمینه تغییر نرخ سود بانکی تصمیم گیری شود.

وی درباره شرایط تغییر نرخ سود بانکی نیز اظهار داشت: یکی از مسایل مهم دراین زمینه نرخ ۲۷ درصدی تسهیلات بین بانکی و این در حالی است که نرخ اضافه برداشت از بانک مرکزی نیز ۳۴ درصد است.

همتی خاطرنشان کرد: این ارقام در حالی است که برخی از بانک ها هم اکنون مشکل نقدینگی دارند و این امکان وجود دارد که با تغییر نرخ سود سپرده ها مشکلاتی برای آنها ایجاد شود.

رییس شورای هماهنگی بانک ها دولتی، گفت: علاوه بر این هم اکنون ۲۰ درصد نقدینگی کشور دراختیار موسساتی است که تحت نظارت بانک مرکزی قرار ندارند لذا اگر نرخ سود بانکی کاهش یابد و نظارتی بر این موسسات نباشد، مشکلاتی برای بانک ها و موسسات تحت نظارت ایجاد خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی، تصریح کرد: بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی باید برخورد لازم و نظارت کافی را بر این موسسات داشته باشد.

وی با بیان آنکه این موارد از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی است که باید در کاهش نرخ سود بانکی مدنظر قرار گیرد، گفت: البته نظام بانکی کشور نیز قبول دارد زمانی که میانگین نرخ تورم ۱۵ درصد است نرخ سود بانکی نباید ۲۲ درصد باشد.
https://akhbarbank.com/vdchmmnx.23nixdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
حسين
متاسفانه مردم بيچاره كاهش تورم رو احساس نميكنن و اينها همش رو كاغذ هس بنظرم كاهش سود سپرده باعث بي كلاه ماندن سر بانكها خواهد شد. ولي متاسفانه كسي به فكر مردم نيس
تازه ترین اخبار