۰
۱
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۳
مدیر عامل بانک پاسارگاد:

افزایش مطالبات معوق ارتباطی به نظارت بانک مرکزی ندارد

اخبار بانک: مدیر عامل بانک پاسارگاد، گفت: افزایش مطالبات معوق به هیچ عنوان ارتباطی به نظارت بانک مرکزی ندارد، بلکه اجرای نادرست سیاستهای کلان اقتصادی از سوی مسئولان باعث افزایش مطالبات معوق شده است.
به گزارش «اخبار بانک»، مجید قاسمی گفت: علت اصلی مطالبات معوق شرایط اقتصادی فعلی کشور به خصوص رکود اقتصادی کشور در سالهای اخیر است.

وی تصریح کرد: با وجود رکود ۸.۶ درصد در سالهای اخیر و جهش ناگهانی نرخ ارز به ۳ برابر در سالهای ۹۰ تا ۹۲ شرایط اقتصادی سختی به اقتصاد کشور تحمیل شد، وضعیتی که باعث افزایش مطالبات معوق در سیستم بانکی شد.

مدیر عامل بانک پاسارگاد ادامه داد: مطالبات معوق محصول تحولات در اقتصادملی و بین الملل و تحولات کلان اقتصادی است، مردم نیاز به نقدینگی برای رفع نیازهای مالی و واردات دارند.

قاسمی افزود : ناتوانی در اداره کشور در سال ۹۱ منجر به توقف رشد اقتصادی که این موضوع باعث افزایش مطالبات معوق در نظام بانکی شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بانک محور است عنوان کرد : افزایش مطالبات معوق به هیچ عنوان ارتباطی به نظارت بانک مرکزی ندارد، بلکه اجرای نادرست سیاستهای کلان اقتصادی از سوی مسئولان باعث افزایش مطالبات معوق شده است.

مدیر عامل بانک پاسارگاد با تاکید براین نکته که بانکها از تمام ظرفیتهای خود برای کنترل معوقات بانکی استفاده کرده اند و می کنند، افزود: رقم مطالبات معوق بانکی بیش از رقم فعلی است البته اکثر بدهکاران بانکی حسن نیت دارند و جز بدهکاران خوش حساب محسوب می شوند که به دلیل شرایط رکود اقتصادی با مشکل مواجه شده اند.

قاسمی، تصریح کرد: معوقات بانکی آن عده هم که خوش حساب نیستند با همکاری بانکها و بانک مرکزی و قوه قضائیه در حال بررسی و بازپس گیری هستیم.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار "رویکرد" درباره نقش شرکتهای وصول مطالبات معوق اظهار داشت: تا زمانی که شرایط اقتصادی کشور از رکود خارج نشود فعالیت شرکتهای وصول مطالبات آن طور که شایسته است نمی تواند اثر مطلوبی بر کاهش مطالبات معوق بگذارد.

وی تاکید کرد: خود سیستم بانکی مقررات ویژه ای در این خصوص دارد که نمونه آن اخذ وثیقه مناسب در قبال پرداخت تسهیلات بانکی است.

مدیر عامل بانک پاسارگاد، افزود: هدف سیستم بانکی خارج کردن و تملک دارایی هایی مانند: کارخانه از دست بخش خصوصی تولید نیست، بلکه هدف توسعه و کمک به تداوم پایدار فعالیتهای اقتصادی بخش خصوصی است.

قاسمی ادامه داد بهترین راهکار وصول مطالبات معوق بانکی همکاری بین بانک مرکزی وبانکها وقوه قضائیه برای وصول مطالبات معوق است.

در حال حاضر نرخ سود واقعی پرداخت می شود

مدیر عامل بانک پاسارگاد درباه موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، گفت: باید درمورد نرخ سود سپرده ها جوابگوی متقاضیان باشیم هم اکنون نرخ سودی که به متقاضیان پرداخت می شود کاملا واقعی است.
وی تاکید کرد: نرخ سود باید براساس سیاستهای اقتصادی کشور به ویژه روند کاهشی نرخ تورم تعیین شود.

قاسمی تاکید کرد : برای اولین در طول تاریخ اقتصاد ایران سپرده گذاران سود واقعی دریافت می کنند، اینکه این فاصله به وجود آمده چگونه باید تعیین شود کار بانک مرکزی است که باید طبق روند نرخ تورم باهمکاری بانکها تعیین و اجرای شود.
منبع:رویکرد
https://akhbarbank.com/vdcbwgbf.rhb59piuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
وای به روزی که مطالبات رو بشه
خیلی هم ارتباط داره اگر انچه در ایبن نامه اعطای تسهیلات وایین نامه معوقات امده درست اجرا شده بود وبانک ها وام های کلان صوری در غیر بخش ومحل خود نمی دادند وضع به این منوال نبود با اینکه حسابداری بانک حسابداری دو دوتا چهارتاس هیچ مرجعی نمی داند مطالبات معوق بانک ها چقدر است واین در حالی است که با توجه به سبستم کامپیوتری بانک ها در پایان هر روز اگر اراده ای باشد می توان رقم مطالبات و وام هایی که با روش صوری تبدیل به وام جدید شده را کاملا مشخص کرد وباید نسبت به برکناری اتوبوسی مقامات متخلف بانکی اقدام کرد که نه این دنیا را داشته باشند ونه ان دنیا را که طبق احادیث گرزهای اتشین در انتظار کسانی که سیستم بانکی را ربوی کردند می باشد
تازه ترین اخبار