۰
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
اختصاصی/ رقابت بانک ها برای دادن وام

تلاش برخی بانک ها برای پرداخت تسهیلات با نرخ بالا

اخبار بانک: برخی بانک ها در روزهای انتهای سال جاری تلاش می کنند تسهیلات خود را با نرخ بالا به مشتریان ارائه دهند.
تلاش برخی بانک ها برای پرداخت تسهیلات با نرخ بالا
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، به نظر می رسد نرخ سود تسهیلات بالایی که بانک ها در سال ۹۳ پرداخت می کردند به روزهای آخر خود رسیده است.

بانک مرکزی طی چند ماه گذشته تلاش مضاعفی انجام داد تا بتواند نرخ سود سپرده ها را کاهش دهد و البته در این راه به جرات می توان گفت چندان موفق نبود.

هر چند عدم موفقت صد در صد نیز جمله صحیحی نیست و می توان گفت نرخ سود سپرده های ۲۵ تا ۲۸ درصد تا حدود بسیار زیادی از بین رفته است.

با این رویکرد به نظر می رسد کاهش نرخ سود تسهیلات در سال آینده بسیار محتمل باشد و بانک ها دیگر نتوانند تسهیلاتی با نرخ های بالای ۳۰ درصد پرداخت کنند.

با این فرضیه برخی بانک ها از روزهای آخر سال نهایت استفاده را کرده و در غیاب اکثریت بانک ها برای اعطای تسهیلات، تلاش بسیاری برای پرداخت وام با نرخ های بالا کرده اند.

در چند روز اخیر گزارش هایی از برخی استان ها رسیده که تعداد یبانک ها و موسسات مالی و اعتباری تلاش گسترده ای برای اعطای تسهیلات به کار بسته اند.

در این راستا این بانک ها با ارسال پیامک ها تبلیغاتی و همچنین نصب بنر تبلیغاتی در سردرب شعب شهروندان را ترغیب به دریافت تسهیلات می کنند.

بسیاری از مشتریان نیز توجه زیادی به نرخ های فوق نداشته و سعی می کنند با دریافت آن زخمی بر گره زندگی خود بزنند، حال آنکه چند ماه بعد با جمع زدن مبالغ اقساط تسهیلات اخذ شده تازه متوجه کلاه گشادی می شوند که بر سر آنان رفته است!
https://akhbarbank.com/vdcgzu9w.ak9zu4prra.html
تازه ترین اخبار