۰
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳

بانک کارآفرین 15 ساله شد

اخبار بانك: بانك كارآفرین درحالی پانزدهمین سال فعالیت خود را جشن می گیرد، كه براساس گزارش های سازمان بورس اوراق بهادار طی دو سال پیاپی(طی سال ۱۳۹۲و ۶ ماه اول سال ۱۳۹۳)، رتبه نخست شفافیت را در میان بانك های فعال در بورس بدست آورد.
به گزارش «اخبار بانك»، بانك كارآفرین به عنوان دومین بانك خصوصی ایران، فعالیت خود را را در تاریخ ۱۸ آذر ماه سال ۱۳۷۸ تحت عنوان «شرکت اعتباری کارآفرینان» آغاز کرد. فعالیت رسمی این شرکت در قالب یك بانک خصوصی، پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی و تحقق افزایش سرمایه، از تاریخ پنجم آذرماه ۱۳۸۰ آغاز شد. 

در همین راستا، بررسي‏هاي کارشناسي از عملکرد مطلوب بانک کارآفرين موجب شد تا در تاریخ چهاردهم مرداد ۱۳۸۲ سهام بانک در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شود. نام بانک کارآفرين هم‏اکنون به ‌عنوان یکی از اولين بانک‏های خوشنام کشور در فهرست تابلوي بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفته است و سهام آن هم اكنون یکی از سهم‏های پربازده بازار بورس اوراق بهادار تهران به شمار می رود. 

سرمایه بانک كارآفرین طی ۱۳ سال (از ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۲) از ۳۰ میلیارد ریال به ۸،۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت. حرکت اصولی بانک در راستای اهداف و چشم‏انداز خود منجر به کسب رتبه اول از حیث بازدهی دارایی، رتبه دوم از حیث استحکام مالی، و رتبه سوم از حیث کفایت سرمایه در میان بانک‏های کشور شد. 

هم‏اکنون بانک کارآفرين هماهنگ با سياست‌هاي تعيين شده از سوي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و برنامه توسعه اقتصادي کشور و با اعتقاد راسخ به اصول مشتري‏مداري، پويایي و لزوم تحول اساسي و بنيادي در ارائه خدمات مطلوب و نوين بانکي و با اتکا به کارکنان امين، مجرب، دلسوز و مبتکر و همچنين با برخورداري از پيشرفته‌ترين فناوری‏های نوین ارتباطات و اطلاعات و تجهيزات نوين ارتباطي بين‌المللي در امور مالي و بانکي، بر آن است که با استراتژي منسجم، پيشتاز راستين صنعت بانکداري نوين در کشور باشد. 

بانك كارآفرین طی پانزده سال گذشته، در بسیاری از عرصه ها پیشتاز بوده است. بانك كارآفرین نخستین بانك ایرانی است كه گواهی سپرده در ایران را منتشركرده است. همچنین بانك كارآفرین نخستین بانك خصوصی ایرانی است كه صندوق سرمایه گذاری مشترك را در بازار سرمایه ایران راه اندازی نموده است و حتی به دلیل نبود قوانین و مقررات در این زمینه، همكاران این بانك در تدوین قوانین و مقررات مربوطه با سازمان بورس همكاری نزدیك داشته اند. 

طی ۱۵ سال گذشته بانك بیش از ۳۰ تندیس و لوح و جایزه كیفیت، سلامت اداری، بهره وری، رعایت اصول بانكداری اسلامی را در عرصه ملی و بین المللی دریافت كرده است كه از مهمترین آنها می توان به كسب رتیه تخست شفافیت مالی در میان بانك های كشور و کسب رتبه سوم شفافیت مالی در میان ۲۹۰ شرکت فعال بورس و دریافت بیست و سومین «جایزه كیفیت و تعالی پنج قاره جهان» كشور ژنو از سوی انجمن فرانسوی مدیریت اشاره كرد. 

عملكرد مسئولانه، شفاف، ارزش آفرین و مشتری مدارانه و افتخارآفرین بانك طی ۱۵ سال گذشته، موجب افزایش روزافزون سرمایه اجتماعی بانك در میان شهروندان به ویژه اعضای خانواده بزرگ بانك كارآفرین یعنی ذینفعان، سهامداران ، مشتریان و كاركنان شده است.
https://akhbarbank.com/vdcaounu.49noo15kk4.html
تازه ترین اخبار