۰
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
اختصاصي/

بانك خصوصي سقف عقد مرابحه را به 80 ميليون تومان رساند

يكي از بانكهاي خصوصي سقف عقد مرابحه را كه بانك مركزي 40 ميليون ريال تعيين كرده است را به 80 ميليون تومان رسانده است.
بانك خصوصي سقف عقد مرابحه را به 80 ميليون تومان رساند
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،بانك مركزي چندي پيش بخشنامه مربوط به عقد مرابحه را به بانكهاي عمل ابلاغ كرد كه براساس آن سقف اين عقد 40 ميليون ريال يا چهار ميليون تومان تعيين شده است.

اما يكي از بانكهاي بزرگ خصوصي اكنون اين سقف را در برخي موارد به 80 ميليون تومان در قالب طرح هايي چون " داد " براي كاركنان دادگستري و اساتيد براي اعضاي هيات علمي دانشگاهها رسانده است.

اين بانك خصوصي بزرگ آبونمان در نظر گرفته شده براي عقد مرابحه را نيز 21 درصد تعيين كرده است.


مرابحه چیست ؟
مرابحه يكي از عقود اسلامي است و عبارتست از «‌فروش كالا به بهاي معلوم به مشتري، به ترتيبي كه تمام يا قسمتي از بهاي كالا به اقساط مساوي يا غيرمساوي در سررسيد يا سررسيدهاي معين دريافت شود.»

مرابحه يكي از ابزارهاي تأمين مالي اسلامي است و براي تأمين مالي توليد، سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي، كشاورزي و معدني است. همچنين اين عقد براي حمايت از بازار سرمايه، انتشار اوراق صكوك و تأمين مسكن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مرابحه شامل قرارداد بين بانك و مشتري براي فروش يك دارايي يا كالاست. در اين قرارداد، بانك كالاهاي مورد تقاضاي مشتري را خريداري كرده و آنها را به قيمت بيشتر به مشتري مي‌فروشد. مبلغ سود (افزايش قيمت) پيش از بسته شدن قرارداد مشخص و تثيبت شده و به مشتري اعلام مي‌شود.

https://akhbarbank.com/vdcjx8ev.uqemazsffu.html
تازه ترین اخبار