۰
معاون طرح و توسعه بیمه ‌کوثر از طراحی بیمه‌‌نامه‌ فضای سایبری با هدف مقابله با تهدیدات سایبری و ایجاد امنیت خاطر برای مدیران خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از فارس، سعید حمیدی‌فر با اشاره به طراحی بیمه‌نامه فضای سایبری با همکاری شرکت‌های فعال در زمینه‌ آی تی اظهار کرد: اطلاعات امنیتی، تجاری و مالی موجود در سیستم‌ها و شبکه‌ اطلاعاتی سازمان‌ها و شرکت‌ها، بسیار ارزشمند بوده و قابل قیمت‌گذاری نیستند و بیمه‌نامه‌ فضای سایبری با هدف مقابله با تهدیدات مربوط به این اطلاعات طراحی شده است.

وی گفت: برای صدور این بیمه‌نامه در ابتدا با مشارکت شرکت ارزیابی ریسک که بر امور فناوری اطلاعات تسلط دارد، تست‌های تخصصی انجام می‌گیرد و سپس ضمن بررسی رعایت استانداردهای امنیت شبکه و ارزش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن شرکت یا سازمان، میزان ریسک محاسبه و قرارداد منعقد می‌شود.

به گفته وی، در این بیمه مشخصه استانداردی برای این ریسک وجود ندارد و دراین شرایط چالش اصلی شرکت‌های بیمه‌گر شناسایی و به حداقل رساندن ریسک است.

معاون طرح و توسعه بیمه کوثر تاکید کرد: با ارائه‌ این بیمه‌نامه، شرکت بیمه در برابر حملات هکرها و دستکاری داده‌ها توسط کاربران غیر‌مجاز و دیگر مسائلی که موجب بروز مشکلاتی در شبکه شود، به سازمان یا شرکت مربوطه خسارت پرداخت می‌کند.

حمیدی‌فر معاون پیش‌بینی کرد این بیمه‌نامه مورد استقبال بسیار مناسب بخش دولتی و خصوصی کشور قرار گیرد.

https://akhbarbank.com/vdchxxnz.23nm-dftt2.html
تازه ترین اخبار