۰
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۱

کاهش قیمت دلار در آستانه رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت دلار 50 تومان کاهش پیدا کرد.
خبرآنلاين/ علی پاکزاد: دیروز ۱۸ تیرماه معاملات دلار در بازار آزاد ارز با قیمت ۳۳۴۰ تومان آغاز شد ولی طی روز به دلیل کاهش تقاضای قیمت به آرامی کاهش و در نهایت بازار با قیمت ۳۲۹۰ تومان بسته شد.

به نظر می رسد روند نزولی قیمت به مانند سالهای قبل به صورت فصلی بوده و به دلیل کاهش تقاضای بازار آزاد ارز همزمان با ماه مبارک رمضان باشد. البته پیش بینی می شود این کاهش با سرعت کمتری طی روزهای آتی نیز ادامه پیدا کند البته بازار نشان داده که طی تمایل به کاهش قیمت دارد.

متوسط قیمت دلار در ۱۸ روز ابتدایی تیرماه معادل ۳۲۹۸ تومان بوده است در حالی که این قیمت در مدت مشابه ماه قبل معادل ۳۶۴۱ تومان بوده که این گویای کاهش حدود ۹ درصدی قیمت دلار طی دو ماه اخیر است.

البته تک نرخی شدن ارز دولتی می توانست به بازار شوک وارد کرده و باعث جهش قیمت شود ولی به دلیل همزمانی این اقدام با کاهش فصلی تقاضای ارز در استانه ماه رمضان این بازتاب در بازار دیده نشد، هرچند برای ارزیابی تاثیر گذاری فرایند تک نرخش شدن ارز دولتی در بازار آزاد کمی زود است ولی اگر بانک مرکزی در قبال عرضه ارز مبادله ۲۴۰۰ تومانی به درستی عمل کند می توان انتظار داشته باشیم که روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد ادامه پیدا کرده و تفاوت قیمت ارز آزاد و دولتی رو به کاهش برود.

https://akhbarbank.com/vdcb05b8.rhbswpiuur.html
تازه ترین اخبار