۰
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۸

اولین جشنواره "این بانک" برگزار شد

شرکت خدمات انفورماتیک در راستای تحقق اهداف راهبردی خود برای حمایت از نوآوری، اولین جشنواره این بانک را با هدف جذب و حمایت از ایده های ناب بانکی, در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران برگزار کرد.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، سیدابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک روز جمعه در این مراسم با اشاره به ضرورت همسویی با تحولات روز دنیا، گفت: بدون توجه به نوآوری نمی توان حضور خود را در کسب و کارهای مختلف از جمله کسب و کار بانکی تثبیت کرد. 

وی افزود: استراتژی ما نیز به عنوان شرکتی که بیش از ۶۰ درصد تراکنش های بانکی را پوشش می دهد در راستای حمایت از نوآوری و جذب ایده های نو است، چرا که بر این عقیده ایم که در هر کجا ایده های نو را می توان جستجو کرد. 

نجفی گفت : این بانک ( INnovation BANK) که نمونه های مشابه آن تاکنون در ۱۰۰ کشور دنیا به اجرا در آمده اولین اقدام در مسیر جذب ایده های بانکی در کشور است و قطعا در این ایستگاه متوقف نشده و با اتکا به تجارب حاصله در مسیر پیش رو به نحو متعالی تری اجرا خواهد شد. 

در این جشنواره که از کارکنان نظام بانکی و دانشگاهی کشور دعوت شده بود؛ ایده پردازان باید ظرف یک دقیقه ایده خود را مطرح می کردند تا در صورت جلب نظر رای دهندگان که حاضران در این رویداد بودند؛ فرصتی برای تجاری سازی ایده های خود و دفاع از آن برای انتخاب به عنوان ایده برتر به دست آورند. 

این شیوه برگزاری تاکیدی بر این موضوع مهم است ، که دنیای امروز بر پایه لحظه ها پیش می رود و ایده های تازه زمان کمی برای مطرح شدن در اختیار دارند چون ایده های جدیدتر در راه هستند.
بر همین اساس در اولین تجربه این بانک قریب به ۵۰ ایده مطرح شد که از بین این ایده ها ۱۰ ایده: کلمه عبور الگو محور، دسکتاپ مشترک، NIC، شعب هوشمند، منطقه امن تجاری، ابر کامپیوترهای ارزان، بانکداری آینده با بچه های امروز، دفتر کار مجازی، انتخاب اسکناس در خودپرداز و بانک پارک مورد انتخاب حضار قرار گرفت. 

این ایده ها با محوریت امنیت، گریز از زمان و مکان در ارائه خدمات بانکی، احیای ابزار سخت افزاری از رده خارج، توجه به جذابیت های مورد توجه مشتری و بکار گیری قابلیت های شبکه اجتماعی و توسعه خدمات متمرکز بانکی مورد توجه حاضران قرارگرفت. 

پس از انتخاب ۱۰ ایده برتر نوبت به عضو گیری از میان حاضران علاقه مند برای مشارکت در هر یک از ایده های منتخب فرا رسید؛ با شکل گیری گروه ها، بررسی بر روی تجاری سازی ایده ها با تکیه بر همفکری اعضا و راهنمایی مربیان آغاز شد. 

در مرحله پایانی برای ارائه هر ایده هشت دقیقه زمان در نظر گرفته شد و بر اساس تصمیم نهایی هیات داوران سرنوشت ایده ها رقم خورد. 

عنوان ایده اول بانکداری آینده با بچه های فردا، ایده دوم انتخاب اسکناس در خودپرداز و در نهایت رتبه سوم به پارک بانک رسید. 

ایده اول با عنوان بانکداری مبتنی بر نیاز بچه های فردا تاکیدی بر فرزند سالاری در بانکداری آینده بود و با اجرای ایده دوم مشتری از فرصت انتخاب اسکناس در هنگام برداشت وجه از ATM برخوردار می شود.
https://akhbarbank.com/vdce778z.jh8noi9bbj.html
تازه ترین اخبار