۰
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۸

بيمه سرمد هيات مديره خود را برگزید

بانک صادرات جای خالی خود را در صنعت بیمه پر کرد.
بيمه سرمد هيات مديره خود را برگزید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، صبح روز سه شنبه مجمع عمومي موسس شرکت بيمه سرمد با حضور ۹۴ درصد از سهامداران برگزار شد.

مسئوليت اداره اين مجمع بر عهده خدارحمي از اعضاي هيات مديره ی بانک صادرات قرار گرفت و آقايان ارجمندي و محمدي از شرکت سرمايه گذاري خوارزمي و گروه توسعه اقتصادي رستاک به عنوان ناظرين جلسه تعيين شدند.

از خبرها اینگونه برداشت می شود که عليرضا هادي عضو سابق هيات مديره شرکت بيمه ی دانا، مديريت عاملي اين شرکت را در آينده نزديک به عهده دار خواهد شد، او همچنین در نشست امروزمسئوليت دبيري مجمع را به عهده گرفت و در جايگاه منشي مجمع نشست.

لطفي و عابدي از نمايندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و دو تن از نمايندگان بيمه ی مرکزي نيز در اين مجمع حضور داشتند.

مدير سرمايه گذاري بانک صادرات در ابتدای جلسه به تلاش هاي صورت گرفته از سوی جهرمي مدير عامل پیشین و همچنین پيشرو مدير عامل کنوني اين بانک براي راه اندازي اين شرکت اشاره کرد.

پس از اين، گزارش هيات موسس قرائت شد و خدارحمي که رياست مجمع را بر عهده داشت، گفت: فعاليت اصلي براي ايجاد شرکت بيمه ی سرمد در سال ۹۱ انجام گرفت و به دستور مهندس پيشرو فعاليت ها براي شکل گيري بيمه ی سرمد دنبال شد به طوري که هم اکنون بايد گفت که بانک صادرات باني راه اندازي اين شرکت است.

خدارحمي به اشاره به افزايش سرمايه شرکت هاي بيمه اي از ۴۰ ميليارد تومان به ۲۵۰ ميليارد تومان گفت: مصوبه افزايش سرمايه ی شرکت هاي بيمه اي همزمان با تاسيس شرکت بيمه سرمد بود و ما براي اينکه تشريفات تغيير سهامدار نداشته باشيم هيات موسسه تعهد داد که با سرمايه ۴۰ ميلياردي شروع به کار کنيم و در اولين فرصت افزايش سرمايه بدهيم.

وي ادامه داد: آورده ی موسسان ۲۳۲ ميليارد ريال است که ۵۸ درصد سهام شرکت را تشکيل مي دهد و پذيره نويسي نيز به ميزان ۱۶۸ ميليارد ريال انجام شده که ۴۲ درصد از سهام را تشکيل مي دهد.

در ادامه اين مراسم، هادي منشي جلسه به طرح توجيهي براي اخذ مجوز اين شرکت از بيمه ی مرکزي اشاره کرد و در ادامه افزود بانک صادرات ۲۰ درصد، شرکت سرمايه گذاري خوارزمي ۲۰ درصد، آرمان انديشان رستاک ۱۵ درصد، موسسه ی همياري غدير ۱۸ درصد و ساير سهامداران ۷ درصد از سهام اين شرکت را در اختيار دارند.

در اين مجمع احراز پذيره نويسي و بررسي و تصويب اساسنامه شرکت بيمه سرمد مورد تصويب سهامداران قرار گرفت.

تعيين کانديداهاي هيات مديره شرکت از ديگر دستور جلسات اين شرکت بيمه اي بود که با تصويب سهامداران قرار شد که نمايندگاني از بانک صادرات، شرکت سرمايه گذاري خوارزمي، موسسه همياري غدير، شرکت آرمان انديشان رستاک، شرکت سرمايه گذاري شهر آتيه پس از تاييد بيمه مرکزي در هيات مديره شرکت حضور داشته باشند.

تعيين حق حضور ۵۰۰ هزار توماني نيز از ديگر مصوبات مجمع امروز بيمه سرمد بود و در ادامه اين مجمع موسسه حسابرسي فاطر به عنوان موسسه حسابرس اصلي شرکت و موسسه حسابرسي سخن حق به عنوان موسسه حسابرسي علي البدل شرکت تعيين شدند.

گفتنی است دنياي اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه های کثير الانتشار اين شرکت تعيين شدند.
https://akhbarbank.com/vdcaian6.49nee15kk4.html
تازه ترین اخبار