۰
معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اعلام اسامی عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات زودبازده و مشاغل خانگی، گفت: بانک‌های رفاه و ملت به عنوان ضعیف‌ترین بانک‌ها و بانک صنعت، معدن تجارت و سپه بهترین بانک‌های استان در همکاری برای پرداخت تسهیلات زودبازده و مشاغل خانگی معرفی شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از ایسنا ، نعمت‌الله ترکی در جلسه شورای اشتغال امروز استان تهران ضمن تشریح عملکرد بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات بانکی از سال ۸۴ تاکنون، گفت: بانک صادرات ۶۰۰ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات زودبازده را داشته که تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت کرده و مقرر شده طی ۱۰ روز آینده تکلیف ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده را نیز مشخص کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران افزود: بانک رفاه تعهد ۱۴۶ میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات بانکی داشته که به علت عملکرد ضعیف و عدم همکاری با متقاضیان وام‌های زودبازده و خوداشتغالی، ۱۰۵ میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت نکرده است؛ به طوری که ۷۲ درصد از تعهدات این بانک نه تنها محقق نشده، بلکه هیچ همکاری در زمینه پرداخت تسهیلات زودبازده به متقاضیان نداشته است.

وی ادامه داد: همچنین این بانک از سال ۸۴ تاکنون موظف بوده ۹ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت کند که تاکنون گزارش مناسبی از عملکرد این بانک ارائه نشده و در این زمینه نیز جزو ضعیف‌ترین بانک‌ها به شمار می‌رود و مدیرعامل این بانک موظف است تا ۱۰ روز آینده گزارش عملکرد خود را به شورای اشتغال استانداری ارائه کند.

بانک صنعت، معدن تجارت و سپه بانک‌هایی با عملکرد خوب در ارائه تسهیلات

ترکی در ادامه با اشاره به عملکرد بانک صنعت، معدن تجارت نیز گفت: این بانک متعهد شده بود بر اساس سهمیه، ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات زودبازده به متقاضیان پرداخت کند که نه تنها به تمام تعهدات خود عمل کرده، بلکه ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز اضافه بر تعهد خود به متقاضیان تسهیلات زودبازده پرداخت کرده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران، همچنین بانک سپه نیز از ۱۵۲ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلاتی خود، به همه تعهدات خود عمل کرده و هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز اضافه بر تعهد به مشتریان متقاضی تسهیلات پرداخت کرده است.

وی گفت: همچنین این بانک در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیز سه میلیارد تومان تعهد داشته که ۲۰ درصد از آن را پرداخت کرده و ۸۰ درصد این مبلغ بلاتکلیف است که مدیرعامل آن موظف شد طی ۱۰ روز آینده تکلیف مبلغ باقی‌مانده را مشخص کند.

ترکی ادامه داد: بانک کشاورزی نیز از ۳۵۱ میلیارد تومان تعهد خود، توانسته جزو بانک‌های با عملکرد خوب، بیشتر تعهدات خود را به انجام برساند و تنها چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ که معادل یک درصد بوده، باقی مانده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران افزود: بانک تجارت نیز در پرداخت تسهیلات زودبازده عملکرد نسبتا خوبی داشته به طوری که از ۴۴۴ میلیارد تومان تعهد خود، بیشتر تسهیلات را پرداخت کرده و تنها ۱۰۷ میلیارد تومان آن باقی مانده که معادل ۲۴ درصد است؛ به این معنا که ۶۶ درصد از تعهدات این بانک محقق شده و در مشاغل خانگی نیز عملکرد خوبی داشته و ۱۰۰ درصد تعهدات وام خود اشتغالی را ابلاغ کرده است.

وی گفت: بانک ملت از ۵۷۲ میلیارد تومان سهمیه وام زودبازده خود، ۳۷۱ میلیارد تومان را تاکنون نتوانسته پرداخت کند که معادل ۶۵ درصد که جزو بانک‌هایی با عملکرد ضعیف است که مسوولان این بانک نیز موظف شده‌اند تا ۱۰ روز آینده تکلیف تعهدات خود را مشخص کرده و گزارش نهایی آن را به شورای اشتغال استان تهران ارائه دهند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران، همچنین در حال حاضر این بانک دارای ۹۹۷ پرونده بلاتکلیف است که میزان تسهیلات این پرونده‌ها معادل ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

ترکی ادامه داد: بانک ملی نیز از ۸۰۰ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات زودبازده، ۶۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کرده که این مبلغ ۹۶۶ طرح را شامل می‌شود. همچنین یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان از تعهدات بانک ملی باقی مانده است که نسبتا عملکرد خوب این بانک را نشان می‌دهد.

وی افزود: بر اساس گزارش نماینده این بانک، ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده از تعهدات این بانک در دست بررسی است و از سال ۸۴ تاکنون این بانک از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعهد تسهیلات خوداشتغالی، ۹ میلیارد تومان را پرداخت کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در ادامه تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون ۳۲۰۰ میلیارد تومان سهم استان تهران در پرداخت تسهیلات زودبازده بوده که در این راستا ۶۵ هزار طرح مصوب معرفی شده و تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات زودبازده پرداخت و مقرر شد حدود ۱۰۰۰ میلیارد تعهد باقی مانده نیز به زودی تعیین و تکلیف شود.

به گفته ترکی، در سال ۹۱ تعهد تسهیلات مشاغل خانگی استان ۷۹ میلیارد تومان که از این مبلغ ۲۸ میلیارد تومان پرداخت شده است و بخشی از این عدم پرداخت‌ها مربوط به عدم همکاری برخی از بانک‌ها است.

وی در پایان تاکید کرد: بانک‌های رفاه و ملت به علت عدم همکاری در ارائه تسهیلات زودبازده و مشاغل خانگی جزو بانک‌های بسیار ضعیف در عملکرد معرفی شده‌اند و مقرر شده مسوولان این دو بانک طی ۱۰ روز آینده گزارش عملکرد خود را برای تعیین و تکلیف به استانداری ارائه دهند.
https://akhbarbank.com/vdcawin6.49ne615kk4.html
تازه ترین اخبار