۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۷

تخصیص 6.8 میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات

یک مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به پرداخت 2 میلیارد دلار ارز مبادله‌ای در 16 روز کاری اسفند ماه، گفت: از ابتدای فعالیت مرکز تاکنون 6.8 میلیارد دلار ارز پرداخت شده که 30 درصد آن در اسفند ماه بوده است.
تخصیص 6.8 میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از فارس، صمد کریمی با اشاره به آمار عملکرد مرکز مبادلات ارزی، اظهارداشت: تعداد و مبلغ ثبت سفارش‌های تخصیصی توسط بانک مرکزی از ابتدای اسفند ماه تا پایان روز کاری ۱۹ اسفند، ۵ هزار و ۶۴۰ فقره و حدود ۲ میلیارد دلار در ۱۶ روز کاری بوده است.

وی افزود: این رشد موجب افزایش تعداد ثبت سفارش‌ها و ارزش ارز پرداختی از ابتدای فعالیت مرکز تاکنون شده به طوری که کل عملکرد مرکز مبادلات ارزی به ۲۴ هزار و ۵۸ فقره ثبت سفارش و بالغ بر ۶.۸ میلیارد دلار رسیده است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی تصریح کرد: در این مدت رشد عملکرد مرکز مبادلات به گونه‌ای بوده است که حدود ۳۰ درصد کل ارزش ارز تخصیص یافته و بیش از ۲۳ درصد مجموع ثبت‌سفارش‌های پذیرفته شده از ابتدای فعالیت مرکز تاکنون، در مدت ۱۶ روز کاری اسفند ماه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این رشد عملکرد مرکز مبادلات ناشی از تصمیم بزرگ ارزی اتخاذ شده از ابتدای اسفند‌ماه و هدایت تمامی منابع ارزی کشور به مرکز بوده است که در صورت ادامه این روند، بازار ارز کشور شاهد ثبات بالاتری خواهد بود.

کریمی افزود: با تعمیق مرکز مبادلات ارزی و هدایت همه تقاضاهای موثر، نوسانات ارزی تحت کنترل قرار خواهد گرفت.
https://akhbarbank.com/vdcbgab8.rhb80piuur.html
تازه ترین اخبار