۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۵

همخوانی دلار مرکز مبادلات با نرخ ارز در بودجه 92

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ مرکز مبادلات می‌تواند مبنای خوبی برای نرخ ارز در بودجه باشد، گفت: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی در بودجه دیده نشده است.
همخوانی دلار مرکز مبادلات با نرخ ارز در بودجه 92
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از فارس، ابراهیم نکو در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی در بودجه سال۹۲، اظهار داشت: مناسب بود قبل از اینکه بودجه توسط رئیس جمهور و دولتمردان به مجلس ارائه شود، نشست‌هایی با مجموعه‌ای از اقتصاددانان برگزار می‌شد تا بندهای بودجه با اقتصاد مقاومتی همخوانی داشته باشد.

* زیربنای اقتصاد مقاومتی در بودجه ۹۲ قابل مشاهده نیست

نکو گفت: به نظر بنده باید تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم تا چارچوب و روح بودجه بر اساس آن پی‌ریزی و انتظارات مورد نظر را برآورده و در آن راستا حرکت کرد که متأسفانه در بودجه سال ۹۲ زیربنای اقتصاد مقاومتی قابل مشاهده نیست.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی باید به گونه‌ای در بودجه لحاظ شود تا از مصارف مدیریتی کاسته شود و احساس بنده این است که با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آن توجه و نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی در بودجه دیده نشده است.

وی با بیان اینکه هر چند توجه به بحث افزایش مالیات و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی در بودجه مشاهده می‌شود، افزود: اما توجه ویژه به بخش تولید که در مدت زمان کوتاه رشد چشمگیری داشته باشد، کمتر دیده می‌شود.

نکو بیان کرد: باید با استفاده از منابع غیرنفتی و با افزایش مالیات به صورت هدایت شده در جهت افزایش اشتغال‌زایی و تولید و در نتیجه در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرد تا براساس یک برنامه زمانی در هر بودجه نسبت به تقویت آن اقدام شود.

* نرخ ارز به صورت شناور در بودجه تعیین شده است

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نرخ ارز در بودجه سال آتی، عنوان کرد: نرخ ارز به صورت شناور در بودجه تعیین شده و منطقی است که در قالب نرخ مرکز مبالات منظور می‌شد که هم می‌توانست در آینده جوابگو باشد و هم آن نرخ ارزی که به رسمیت شناخته شده است براساس آن مبادلات صورت می‌گرفت.

وی اضافه کرد: نرخ مرکز مبادلات می‌تواند مبنای خوبی برای نرخ ارز در بودجه باشد و در آینده پس از بررسی بیشتر بودجه بهتر می‌توان جزئیات آن را نقد کرد.
https://akhbarbank.com/vdchminz.23nzwdftt2.html
تازه ترین اخبار