۰
مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک صادرات گفت: قبل از اجرای طرح شاپرک میزان تراکنش‌های ناموفق ما زیر یک درصد و حدود دو دهم درصد بود که با اجرای طرح میزان تراکنش‌های ناموفق ما نسبت به کل تراکنش‌ها حدود دو دهم درصد و در بعضی مواقع نیز کمتر از این میزان است.
پرداخت خسارت به مشتریان بابت تراکنش‌های ناموفق بانکی متغیر است
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از ايسنا، رضا گودرزی درباره طرح شاپرک و با بیان اینکه شاپرک به منظور ساماندهی به وضعیت پایانه‌های فروشگاهی و ایجاد کنترل‌ها و پایش‌های لازم در عملکرد و ایجاد کارایی و بهبود اقتصادی در استفاده‌کردن از پایانه‌های فروشگاهی ایجاد شده گفت: طبیعی است در زمان شروع اجرای هر طرح بزرگ و ملی ممکن است مشکلاتی به وجود آید که ما خوشبختانه در بانک صادرات مشکلات اولیه را به سرعت حل و فصل کردیم.

مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک صادرات درباره پرداخت خسارت توسط بانک در خصوص تراکنش‌های ناموفق گفت: این عدد و پرداخت خسارت متغیر بوده و براساس تعداد تراکنش‌های ناموفق است که تراکنش‌های ناموفق روی خودپردازها و یا حتی روی پایانه‌های فروشگاهی اتفاق افتاده و متاثر از چند نکته است.

وی در ادامه توضیح داد: زمانی که از کارتی استفاده می‌کنیم این کارت از طریق یک مسیر زیرساخت ارتباطی باید به مرکز بانک رفته و حساب‌ها در آن مرکز متاثر می‌شود و اگر پولی برداشت شود‌ آن پول از مانده صاحب حساب کسر ‌شده و به دستگاه خودپرداز پیام می‌دهد که مانده مشتری کم شده و پول به مشتری پرداخت می‌شود ولی اگر در این فاصله‌ی زمانی پول برگشته و یا دستگاه خودپرداز یا پایانه فروش جواب ندهد به منزله تراکنش ناموفق محسوب می شود.

گودرزی با بیان اینکه برای کاهش تراکنش ناموفق باید زیرساخت ارتباطی و سیستم‌های بانکی‌ بهینه و خوب باشد گفت: در بانک صادرات تلاشمان این بوده که سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که مرتبط با انجام کار است در یک فرآیند بهینه ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه تراکنش‌های ناموفق بعضی مواقع منجر به مغایرت ‌شده و در برخی مواقع منجر به عدم انجام کار می‌شود گفت: گفته می‌شود اگر میزان تراکنش های ناموفق تا حدود ۴ تا ۵ درصد باشد، به صورت استاندارد جهانی است و به طور کلی در هر مقطع زمانی اگر این میزان زیر پنج درصد باشد، تقریبا نرمال تلقی می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdcgnn9q.ak9z34prra.html
تازه ترین اخبار