۰
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۱

در حلب و دمشق چه خبر است؟

خبرگزاری رسمی دولت سوریه امروز از بیرون راندن آخرین نفرات مخالفان از دمشق خبردادند؛ شهری که نبردهای سنگین مخالفان و ارتش سوریه موجب خالی شدن چندین منطقه آن از سکنه شده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، «امروز در منطقه التضامن دمشق واحدی از نیروهای مسلح سوریه، باقیماندگان گروه های "تروریست جیره خوار" را تحت تعقیب قرار دادند و ضمن درگیری با آنها، تلفات سنگینی را بر آنها وارد ساختند.»

در همین حال دیروز نیز خبرگزاری رویترز خبر داد، نیروهای ارتش سوریه با استفاده از تانک و خودروهای زرهی به آخرین محل استقرار مخالفان مسلح در دمشق حمله کردند. شاهدان عینی و فعالان مخالف هم گفتند ارتش به منطقه التضامن در جنوب دمشق حمله کرد تا بتوانند کنترل دوباره این منطقه را در اختیار بگیرند. مخالفان گفتند که اکثر بخش های این منطقه تا عصر دیروز جمعه به کنترل ارتش درآمد.

بنا به این گزارش نبردها در شهر حلب واقع در ۳۰۰ کیلومتری شمال دمشق و پایتخت اقتصادی سوریه همچنان ادامه دارد و درگیری ها در منطقه صلاح الدین متمرکز است.

گفته می شود، ارتش سوریه با وجود آغاز عملیات از دو هفته پیش هنوز نتوانسته است شهر حلب را به کنترل خود درآورد.

در همین حال تصاویر منتشر شده در خبرگزاری های خارجی از اوضاع فعلی حلب و دمشق گویای مهاجرت ساکنین این شهرها به خارج از این شهر است.

به گزارش رویترز، اردوگاه های مرزی سوریه پذیرای هزارن مهاجری است که از نبردهای داخلی این کشور به این نقاط پناه آورده اند؛ تنها ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان حلب آواره و در مرز این کشور با ترکیه مستقر شده اند.

عکس های زیر که خبرگزاری رویترز و اسوشیتدپرس منتشر کرده اند مناطق جنگ زده حلب و دمشق و آوارگی ساکنان این مناطق را نشان می دهد. تصاویر اردوگاه های مرزی برای اسکان آوراگان جنگی را نیز در ادامه مشاهده می کنید.
https://akhbarbank.com/vdcb.fbsurhbg5iupr.html
تازه ترین اخبار