۰
بانک سامان در سه ماهۀ نخست سال به 753 میلیارد تومان سود خالص دست یافته که معادل 94 ریال برای هر سهم با سرمایۀ جدید است و نسبت به فصل اول سال گذشته 36 درصد کاهش نشان می دهد. 
کاهش ۳۶ درصدی سود خالص بانک سامان در سه ماهه نخست سال جاری
به گزارش خبرنگار اخباربانک، بررسی صورت های مالی منتشر شده در کدال نشان می دهد؛ در این دوره درآمد تسهیلات 8456 میلیارد تومان گزارش شده که 51 درصد بیش از دورۀ مشابه سال قبل است. اما شناسایی 7519 میلیارد تومان هزینۀ سپرده که نسبت به دورۀ مشابه 79 درصد افزایش یافته، خالص درآمد تسهیلات و سپرده را به 937 میلیارد تومان رسانده که کاهش 32 درصدی را نشان می دهد.

در بخش کارمزد هم به رغم افزایش 42 درصدی درآمد، هزینۀ کارمزد افزایش 90 درصدی داشته و در مجموع درآمد خالص کارمزد با 9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه، برابر با 179 میلیارد تومان گزارش شده است.
 
 
در مقایسه با فصل زمستان، عملیات بانک سامان با 7 درصد رشد درآمد تسهیلات، 12 درصد افزایش هزینۀ سپرده ها و در نتیجه 22 درصد کاهش در خالص درآمد تسهیلات است.

در عملیات کارمزدی هم بانک شاهد 18 درصد کاهش درآمد و 61 درصد افزایش هزینۀ کارمزد بوده که خالص درآمد کارمزد را با ریزش 61 درصدی نسبت به فصل قبل رقم زده است. سود هر سهم نسبت به فصل قبل تنها 5 ریال کاهش داشته که دلیل آن نحوۀ گزارشگری مالیاتی و شناسایی ذخیره در زمستان است. 
https://akhbarbank.com/vdcdzo0n.yt0k96a22y.html
تازه ترین اخبار