۰
۹
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
روش حذف یارانه بگیران صحیح نیست؛

تزریق نگرانی به بیش از 70 میلیون ایرانی بابت قطع یارانه!

اخبار بانک: به نظر می رسد روشی که دولت برای حذف یارانه بگیران در نظر گرفته است کارآمد و صحیح نیست.
تزریق نگرانی به بیش از 70 میلیون ایرانی بابت قطع یارانه!
به گزارش اخبار بانک، روشی که دولت برای حذف تعداد قابل توجهی یارانه بگیر در نظر گرفته به هیچ عنوان جالب نبوده و نگرانی را در جامعه افزایش داده است.

بر اساس اعلام مسئولان دولت تاکنون یارانه بیش از دو میلیون نفر را در چند ماه اخیر قطع کرده است و وزیر کار نیز گفته که تا پایان سال این تعداد به شش میلیون نفر خواهد رسید.

به درست یا غلط بودن حذف یارانه بگیران ایرادی وارد نیست اما به نحوه قطع یارانه شهروندان انتقاداتی وارد است.

هم اکنون دولت بدون اینکه دلایل قانع کننده برای مبنای حذف دو میلیون یارانه بگیر اعمال کرده است در حال کم کردن تعدادی یارانه بگیران است.

مشخص نیست این دو میلیون یارانه بگیر حذف شده چه قشری از جامعه هستند و بر اساس کدام اطلاعات و مبنایی این تعداد حذف شده اند.

حال تصور کنید دولت بدون اینکه روش های حذف یارانه بگیران را به عموم مردم اطلاع دهد به یکباره نسبت به قطع یارانه اقدام کند.

آن چیری که مشخص است دولت ابتدا یارانه بگیران را حذف و سپس فرد می تواند به مراجه ذیصلاح اعتراض خود را اعلام کند تا نسبت به دلایل حذف از یارانه بگیران بررسی صورت پذیرد!

این روش باعث شده که ۷۰ میلیون ایرانی در انتهای هر ماه از بابت قطع یارانه خود دچار تردید و نگرانی هایی شوند که به نظر نگارنده تزریق این نگرانی به نفع جامعه نیست.

هر چند ممکن است اینگونه بیان شود که مبلغ ۴۵ هزار ۵۰۰ تومانی که دولت بابت هر نفر پرداخت می کند آنچنان مبلغ بالایی نیست که نگرانی در بین شهروندان به وجود آید اما بسیاری از خانواده های حتی متمول نیز با توجه به خصوصیات شخصیتی به هیچ عنوان تمایل به حذف یارانه خود ندارند.

بهتر است مسئولان دولتی برای رفع نگرانی ۷۰ میلیون ایرانی، ۴ میلیون باقیمانده را یا به صورت یکدفعه و یا با اعلام روش تعیین و شناسایی قطعی یارانه اعلام تا ۶۶ میلیون ایرانی دیگر بدون دغدغه سال را به پایان برسانند.
https://akhbarbank.com/vdcirrap.t1av52bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
میشه بفرمایید کدام تصمیم دولت تا کنون صحیح بوده که این یکی غلط از آب درآمده؟؟؟
کلید روحانی شکسته !!!
سیدمهدی
یارانه ما رو قطع کردن تو سایت رفاهی علتش رو نوشته بود بدلیل ماشین تندر 90 درحالی که ما اجاره نشین هم هستیم فقط بخاطر ماشین تازه زمانی که ما تندر گرفتیم سال 90 15 میلیون بود نمیدونم الان هم زیر 40 میلیون هست هرکی ماشین 40 میلیونی داشته باشه یارانش قطعمیشه؟/
مهران
این گند یارانه و یارانه گرفتن رو احمدی نژاد توی جون مردم گذاشت.
در ضمن طبق قانون مجلس 5 سال پیش تصویب کرد تا آلان باید یارانه دادن تمام بشه.
باز هم بدبختی مجلس و دولت قبل هستش ربطی به دولت جدید نداره. چه روحانی باشه چه یکی دیگه
دقیقا
سید
یارانه منه بغزنشسته را به دلیل اینکه پسرم ماشین داره رو حذف کردنند خدا جوابشون را خودش میده منم خدایی دارم
اعتراضی که میدی بی جواب است و کسی بهت جواب نمیده بخدا من شغل هم ندارم وبیکار بیکارم بهشون نامه دادم و اعتراض کردم ولی جوابی نگرفتم در حالیکه حذف باید براساس رضایت باشد اونهایی که ماهیانه ۴۰۰تا۵۰۰میلیون تومان سود سپرده می گیرند بلااشکال ولی برای من بیکار اشکال داره به خدا سپردمتون خدا برای ماهم برنامه داره از بی پولی نمی میریم
قیمت ها رو برگردونن به سابق ما یارانه نمیخوایم.اما اینطوری حق ندارند یارانه رو حذف کنند.
Iran, Islamic Republic of
تمام کشورهای صاحب نفت مثل نروژ /امارات عربستان /کویت .قطر و...هرماهه پولی به حساب مردم بعنوان های مختلف واریز می کنند .که بعضا تا رسیدن به سن قانونی غیر قابل برداشت است مثل کویت ویا نروژ از طریق صندوق توسعه برای اهالی این کشور در تمام دنیا سرمایه گذاری می کند .وسود سهام را به مردم میدهد .فقط دو کشور روسیه .ونزوئلا و بی خیال این قضیه اند .و کشور خودمان هم برای کمتر از 1درصد حق مردم ایت بامبول بازی را در میاورد.
شهروند تهرانی
Iran, Islamic Republic of
قطع یارانه مثل دادن جان است! معمولا" اغنیا عمر بیشتری دارند لذا مدت بیشتری یارانه می گیرند .!به نظر من تا وقتی که دادند خدا بده برکت وقتی هم که ندادند خدا انشاءا.. از دریچه دیگری برکت خود را عطا می نماید.اما باور بفرمائید اگاهانه می گویم طیف بیشماری هستند در مناطق همین نزدیکی تهران نه نقاط دور افتاده که به همین 45 تومان مثل باران رحمت نگاه میکنند .پرداخت کمک های بلاعوض انسانی وظیفه دولت هاست وعملکرد ان در دو دولت قبلی وفعلی همراه بسیاری از اشتباهات بوده است .این کمک ها هیچ ارتباطی وحقی برای ثروتمندان ایجاد نمی کند .وظیفه همه دولت هاست تا از مردم ساکن در سرزمین با هر نژاد وملیتی پس از پذیرش رسمی وقانونی از ان حمایت نماید .لذا حذف یارانه ثروتمندان الزامی است وقصور و بی توجهی دولت در سنوات گذشته ودولت فعلی از بی کفایتی انها بوده است.من فکر میکنم فشارهای سیاسی اجازه قطع رو نمیده وگرنه شناسائی که کاری نداره!مالکان خانه های میلیاردی واجاره نشینان انها!امار مشخص است! صاحبان ومدیران کارخانه ها وشرکت های میلیاردی! سهامداران میلیاردی! مالکان و مغازه داران بازار! صاحبان اراضی کشاورزی میلیاردی!صاحبان ماشین های بالای 100 میلیونی! و... پشت پرده خیلی خبرهاست وگرنه شناخت اغنیاء راحت است واز اون راحت تر شناخت فقراست! بازی یارانه .!پازل قشنگی که دولت مردم رو با اون سرگرم کرده!
تازه ترین اخبار