۰
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۸
تقلای طلا و نقره

بهای طلا در سال 2015 به 1000 دلار کاهش مي يابد

اخبار بانك: قیمت طلا و نقره ریزش زیادی داشت و همچنان نزدیک کمترین سطوح مشاهده شده از 4 سال گذشته تا کنون داد و ستد می شوند.
بهای طلا در سال 2015 به 1000 دلار کاهش مي يابد
به گزارش گروه بين الملل «اخبار بانك»، امکان دارد به زودی ارزش هر جنس طلایی کمتر شود. بهبود اقتصاد آمریکا می تواند بهای طلا را تا پایان سال ۲۰۱۵ به کمتر از ۱۰۰۰ دلار برساند.

شب دوشنبه بهای این فلز ارزشمند به کمترین سطح قیمتی در چهار سال و نیم گذشته بالغ بر ۱۱۶۵ دلار رسید. 

کریس وستون استراتژیست بازار در این رابطه می گوید: "اگر باز هم شاهد افزایش ارزش دلار باشیم قطعاً طلا پایین تر می آید." 

اکنون فدرال رزرو آمریکا پیش بینی می کند اقتصاد این کشور با قطع شدن بسته محرک اقتصادی در مسیر رو به پیشرفت حرکت می کند. 

از سویی اقدام به افزایش نرخ بهره در نیمه دوم سال آینده بر سر طلا سنگینی خواهد کرد. بطوری که به گفته وستون "در سه ماه سوم یا چهارم سال آینده طلا به مرز ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید." 

لازم به ذکر است از ماه سپتامبر سال ۲۰۰۹ هرگز طلا با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار مبادله نشده است. با گذشت دو سال طلا به ۱۹۰۰ دلار افزایش یافت. 

دیوید لنوکس تحلیل گر می گوید: "اگراین سطح قیمت حقیقی شود، بدون شک بسیاری از معادن باید تعطیل شوند." این امر به کاهش تولید طلا منجر می شود. 

وی نیز تا پایان سال آینده سطح قیمت ۱۲۰۰ دلار را پیش بینی می کند. 

به گزارش اخبار بانك، اين در حالي است كه روز دوشنبه قیمت طلای اسپات با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۱۶۵.۲۰ دلار در هر اونس رسید و چهارمین جلسه افت پیاپی را به ثبت رساند. 

روز جمعه کمترین میزان قیمت طلا در ۴ سال یعنی ۱۱۶۱.۲۵ دلار گزارش شد. از سوی دیگر نقره نزدیک قیمت کف سال ۲۰۱۰ و بالغ بر ۱۵.۷۶ دلار در هر اونس رسید. 

روز جمعه پس از اینکه بانک ژاپن تصمیم غیرمنتظره ای در مورد ارتقاء برنامه خرید اوراق که قبلاً هم برنامه عظیمی بود، اخذ کرد، بازار فلزات ارزشمند ضربه خورد. 

در نتیجه این حرکت ارزش ین در برابر دلار نیز به کمترین میزان در ۷ سال کاهش داشت. همچنین روز جمعه شاخص دلار، معیار سنجش ارزش دلار در برابر سبد ارزهای اصلی، به اوج ۴ ساله رسید. 

از طرف دیگر، پیش بینی افزایش نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا اخیراً باعث ضربه زدن به طلا شده است.
منبع: رویترز
https://akhbarbank.com/vdcguz9x.ak97z4prra.html
تازه ترین اخبار