۰
۱
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹

نظرسنجی این هفته بلومبرگ از روند آتی قیمت طلا

با توجه به تشدید روند صعودی رشد اقتصاد آمریکا و کاهش فروش فیزیکی طلا که منجر به افت تقاضای خرید این فلز شد، اکثرکارشناسان بلومبرگ برای اولین بار طی شش هفته اخیر به کاهش قیمت‌ طلا در هفته جاری رای دادند.
نظرسنجی این هفته بلومبرگ از روند آتی قیمت طلا
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، بلومبرگ گزارش داد: در آمارگیری این هفته از ۲۵تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ در خصوص روند قیمت جهانی طلا، ۱۲نفر به کاهش، ۹ نفر به افزایش و ۴نفربه ثبات یا نوسان اندک قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.

اوایل صبح روز جمعه، قیمت اونس جهانی طلا برای پنجمین روز متوالی با کاهش روبرو شد که این فلز از ۱۷ ماه می تاکنون ببیشترین روند کاهشی خود را تجربه کرد و برای اولین بار از ۲۲ جولای به زیر ۱۳۰۰ دلار کاهش یافت.

کارشناسان اقتصادی استاندارد بانک اعلام کردند تقاضای خرید فیزیکی طلا در هفته‌های اخیر با کاهش شدیدی مواجه شده است.

درپی از دست دادن اعتماد سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان کالایی امن برای سرمایه گذاری، این فلز در سال جاری میلادی بیشترین روند کاهشی خود را طی ۱۳ سال اخیر به ثبت رساند.

کاهش ۵۸.۹ میلیارد دلاری ذخایر صندوق‌های سرمایه گذاری، تاثیر منفی روی سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها و شرکتهای استخراج طلا گذاشته است. هفته گذشته در پی انتشار افزایش ۱.۷ درصدی رشد اقتصاد آمریکا شاخصهای سهام با روند صعودی مواجه شد.

یک تحلیلگر بازار طلا معتقد است با توجه به بهبود رشد اقتصادآمریکا و عملکرد خوب بازارسهام، نیازی به خرید و ذخیره طلا نیست و حجم خرید فیزیکی طلا به اندازه کافی برای افزایش قیمتهای طلا و تثبیت یک روند صعودی، قوی نمی باشد.

قیمت طلا از آغاز سال ۲۰۱۳میلادی تاکنون در بازار لندن۲۲درصد کاهش یافته است. رشد ۷.۳درصدی بهای طلا در ماه گذشته بیشترین افزایش قیمت این فلز از ژانویه سال ۲۰۱۲ به شمار می رود.

به گزارش طلا کارشناسان اقتصادی استاندارد بانک اعلام کردند با توجه به کاهش ۲۳ درصدی قیمت طلا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تقاضای خرید جواهرات و سکه‌ طلا افزایش یافت اما رشد قیمت‌ طلا در ماه جولای از میزان تقاضای خریدها کاست.

هشدار: خبرهای پیش بینی صرفا براي اطلاع رساني منتشر شده و " اخبار بانك " هيچ اعتقادی به پیش بینی قیمتها ندارد و مطالب ذكر شده هيچ ‌گونه توصيه اي براي خريد و فروش نمي باشد. بازديد كنندگان محترم بر اساس برداشت و مسئوليت خود اقدام به خريد و فروش نمائيد.
https://akhbarbank.com/vdcgqz9q.ak93y4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
واقعادیگه نمیشه بنظرهیچ کارشناسی اعتماد کرد،درایران بایدبشینیم منتظرسخنان ومراسم تحلیف روحانی باشیم که بنظرمیرسدکه بازیه شوکی به بازارطلاوارزواردشه.
تازه ترین اخبار