۰
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۱
تحليل بازار طلا در گفت وگو با كشتي آراي:

ميل براي براي خريد و انباشت طلا در دنيا كم شده است

خريد طلاي دست عوارض بدي دارد
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص تحلیل خود از قیمت طلا در بازار های جهانی گفت: بعد از بحران سال 2008 و رکود اقتصادی پیش آمده، تحولاتی در دنیا باید صورت می گرفت که در یک سال گذشته این تحولات خود را نشان داده است و به همین دلیل قیمت طلا بعد از بهبود شرایط اقتصادی دنیا مسیر برعکس را طی و روند نزولی در پیش گرفته است، این نشان دهنده این است که دیگر مردم تمایل چندانی به سرمایه گذاری بر روی طلا و خرید و انباشت آن ندارند.
ميل براي براي خريد و انباشت طلا در دنيا كم شده است
محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک افزود: این تحولات در بازار آمریکا، اروپا و چین مشاهده می شود و با توجه به افزایش نرخ خرید طلا در بازار هنگ کنگ ، ثبات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و کاهش نرخ برابری دلار می توان فهمید که اوضاع اقتصادی هرچند رو به بهبود نیست اما رو به خرابی و کاستی هم نمی باشد و ادامه این روند پیشرفت وضعیت اقتصادی دنیا را درپی خواهد داشت. 

وی خاطر نشان کرد: با وجود این که نرخ جهانی طلا در روزهای گذشته با افت و خیز زیادی مواجه بوده، اما بازار داخلی به دلیل تعطیلات هفته گذشته، امروز تاثیر جندانی از تغییرات کاهشی نرخ جهانی نداشت. 

وی ضمن اعلام همزمانی نوسانات جهانی بهای طلا و نوسانات داخلی قیمت این فلز خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری در آمریکا و بالا رفتن ارزش سهام و تقاضای سرمایه گذاری در بخش های دیگر باعث شده تا ارزش طلا کاهش پیدا کند به طوریکه در بازار داخل نیزهزینه های جانبی طلا مانند مالیات بر ارزش افزوده ، اجرت و... که زمانی بین ۵ تا ۱۰ درصد بود اکنون به ۱۵ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است و باعث شده که میل و گرایش مردم به زیورآلات کم و تقاضا برای خرید بدلیجات افزایش پیدا کند که اگر چاره ای اندیشیده نشود با رکود مواجه خواهیم شد. 

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر همچنین گفت: متاسفانه تقاضا برای خرید طلای دست دوم امروزه افزایش یافته است که بر خلاف مثبت بودن ظاهر قضیه امری بسیار خطرناک است چرا که عوارض بدی همچون تخلف و پایین آوردن عیار طلا را به دنبال دارد. 

وی در خصوص بازار سکه آتی گفت: معاملات سکه در بورس با شفافیت همراه بوده و قانونی است و با توجه به این موضوع من هم از تمامی معاملاتی که در این سمت و سو باشد حمایت می کنم و موافقم.
https://akhbarbank.com/vdcdzf0f.yt0oj6a22y.html
تازه ترین اخبار