۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۷
رییس کل بانک مرکزی:

ایران چک‌ 50هزار تومانی همچنان چاپ مي كنيم

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در زمینه ایران چک‌های 50هزار تومانی در حال حاضر مشکلی نداشته و همچنان آن‌ها را چاپ می‌کنیم گفت: ما چیز جدیدی نمی خواهیم چاپ کنیم و در زمینه ایران چک‌های 50 هزار تومانی برای سال 92 آنچه که امحا می‌شود و آنچه که جایگزین می‌شود خواهد بود که این موضوع را در بودجه ‌ نیز مطرح کرده و به مجلس داده‌ایم .
ایران چک‌ 50هزار تومانی همچنان چاپ مي كنيم
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از ایسنا، محمود بهمنی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در رابطه با ایران چک های ۵۰هزار تومانی در شبکه وجود ندارد تصریح کرد: با توجه به اخذ مجوز قانونی، ایران چک ۵۰ هزار تومانی تا پایان اسفندماه منتشر، تبادل و استفاده می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین دبیر کل بانک مرکزی در این باره گفته بود: درحال حاضر ۶۰ درصد نقدینگی نزد مردم را ایران چک ۵۰ هزار تومانی تشکیل می‌دهد و بیش از ۷۰ درصد از مبادلات نقدی مردم از طریق ایران چک انجام می‌شود، در نتیجه حذف آنها از مبادلات روزانه مردم، شبکه بانکی کشور و مردم را در معاملات روزانه خرد با مشکل جدی مواجه می‌کند.

احمدی گفت: موضوع ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی و جمع‌آوری آنها از موضوعات مهمی بود که مدت‌ها محل بحث و بررسی نزد نهادهای مرتبط بوده که البته با تلاش فراوان و عنایت نمایندگان مجلس موفق به اخذ مجوز تداوم روند انتشار ایران چک ۵۰ هزار تومانی تا پایان سال جاری شدیم.
https://akhbarbank.com/vdcdjz0f.yt0fo6a22y.html
تازه ترین اخبار