۰
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۱
ماموریت "مستخدمین حسینی" در مؤسسه اعتباری توسعه پایان یافت

مطمئنم «توسعه» با رفتنم «بانک» می‌شود

مدیریت حیدر مستخدمین حسینی که از سال 87 با هدف ارتقاء نخستین مؤسسه اعتباری ایران(توسعه) به بانک، سمت مدیرعاملی این موسسه را پذیرفته بود، پس از چهار سال فعالیت خاتمه یافت.
مطمئنم «توسعه» با رفتنم «بانک» می‌شود
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك موسسه اعتباری توسعه تا سال ۸۷ یکی از موسسات ورشکسته و داری فساد اقتصادی بسیاری بود که فقط ۱۰ شعبه داشت که پس از آمدن مستخدمین حسینی تعداد شعب این موسسه به ۵۰ شعبه سودآور افزایش یافت تا جایی که امروزه بدون بدهی پیشتاز بانکداری مدرن است.

دکترحیدر مستخدمین حسینی ضمن تأیید این خبر به خبرنگار ما، گفت: دراسفندماه سال گذشته موضوع عدم تمایل خود برای حضور در موسسه، به اعضای هیات مدیره و بانک مرکزی اطلاع داده شد که حتی این مساله در رسانه ها نیز بازتاب یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پس از آنکه اعلام شد شما از موسسه توسعه خواهید رفت ولی تاکنون این موسسه را ترک نکرده اید اظهار داشت: با مخالفت هیات مدیره وقت و هماهنگی های به عمل آمده با بانک مرکزی، مقرر شد این ماموریت تا به امروز ادامه داشته باشد چرا که مقام ناظر(بانک مرکزی) اعتقاد داشت تا زمان برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و انتخاب هیات مدیره جدید این سمت را بر عهده داشته باشم.

به گفته وی از آنجا که مجمع نیز برگزار شد و اعضا اصلی هیات مدیره نیز انتخاب شده است دیگر این ماموریت خاتمه یافته تلقی می شود. 

مدیر عامل مؤسسه اعتباری توسعه همچنين گفت: یقین دارم با رفتن من مؤسسه اعتباری توسعه، بانک خواهد شد و این به نفع مؤسسه، سهامداران و مشتریان است.

داستان حضور موفق حیدر مستخدمین حسینی در این موسسه از تصمیمات مورد قبول بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر موسسات پولی و مالی بود، چرا که تجربه تلخی از تاسیس نخستین مؤسسه اعتباری را در کارنامه بانکداری ایران برجای نگذاشت.

گفتنی است: تشكيل امور طرح و برنامه ريزي ، تشكيل امور بين الملل ،راه اندازي واحد بازاريابي ،راه اندازي واحد سهام ،تأسيس اداره آموزش ،تشكيل اداره رفاه ، كارگروه كفايت سرمايه ، كارگروه اصلاح ساختار مالي ،كارگروه اصلاح ساختار اداري ، كارگروه اصلاح ساختار اعتباري و وصول مطالبات ،كارگروه ساختار بين الملل ،كارگروه ساختار برنامه جامع بانكداري الكترونيكي ،راه اندازي بخش مبارزه با پولشويي ، تشكيل كميته ريسك و اعتبار سنجی، تشكيل كميته تأمين مالي و سرمايه گذاري ،تشكيل كارگروه تحقيقات و برنامه ريزي ،تشكيل كارگروه توسعه شعب ، راه اندازي كتابخانه توسعه فردا ، تشكيل نظام پيشنهادات كاركنان و مشتريان ،راه اندازي مركز مشاوره تخصصي ،كسب گواهينامه ايزو ۹۰۰۱:۲۰۰۸ ،راه اندازي واحد بهبود كيفيت ،درجه بندي و حوزه شعب ، تشکیل شرکت های کارگزاری و صرافی ،نصب نرم افزار اعتبار سنجی مشتریان و شکل گیری شركت ارزيابي و سنجش اعتبار مشتريان مهر خاورميانه از جمله اقدامات صورت گرفته در سال های حضور وی در این موسسه است .

علاوه بر اینکه در مدت مذکور كل منابع بالغ بر ۲۱۷ درصد رشد ، حساب جاري نزد بانك مركزي بالغ بر ۱۰۷ درصد رشد و مانده تسهيلات به ۱۳۸ درصد رشد را نشان می دهد، سپرده قانوني نیز با ۱۳۶ درصد ، نقدينگي با ۱۲۴۹ درصد ، سرمايه با ۳۹۰۰ درصد و تعداد سهامداران با ۳۳۸ درصد و کفایت سرمایه نیز با ۴۷۵رشد همراه بوده است .

اينكه مستخدمین حسینی موسسه اعتباری توسعه را از یک بنگاه اقتصادی زیان ده و ورشکسته نجات داده است، بر هيچ‌كس پوشیده نیست اما چرا او رفت و ادامه نداد را باید در کارکرد و رویکرد او و دیگران در بانکداری فعلی جستجو کرد.
https://akhbarbank.com/vdcf.ydciw6d1vgiaw.html
تازه ترین اخبار