۰
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۸
اختصاصي/بانكها كمربندها را محكم بستند

صرفه جويي در بانكها آغاز شد

پرداخت وام مسكن و هزينه مهد كودك برخي بانكها معلق شد
از ابتداي سال جاري و حتي اواخر سال گذشته وضعيت جذب سپرده ها به دليل كاهش نرخ سود و تب بازارهاي غير متشكل پولي چون سكه و ارز بيش از پيش نگران كننده شده است.براي همين بانكها بويژه بانكهاي خصوصي راههاي متنوعي را براي كاهش هزينه هاي خود در پيش گرفتند.
صرفه جويي در بانكها آغاز شد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري اخبار بانك، اطلاعات و شواهد نشان مي دهد كه وضعيت تراز مالي تعدادي از بانكها بنابه دلايلي چون عدم جذب بالاي منابع و افزايش هزينه هاي جاري و تجهيز شعب چندان مناسب نيست.

اين وضعيت در بانكهاي خصوصي و بويژه بانكهاي خصوصي كوچك كاملا مشهود است.اين بانكها اكنون با وضعيت پيچيده اي روبرو هستند.از يك سو بايد هزينه هاي خود را پوشش دهند و از سوي ديگر به فكر پرداخت سود به سهامداران خود باشند.

بانكهاي خصوصي و بويژه خصوصي كوچك با اينكه شعب كمتري دارند اما براي اينكه سال مالي تقريبا برابري با سال گذشته را طي كنند چاره اي جز آغاز برنامه هاي صرفه جويي بيشتر ندارند.

اخيرا تعدادي از بانكها هزينه هايي چون مهد كودك كارمندان خود را به شدت كاهش داده و حتي ساعت كاري را تغيير و با اين كار ميزان پرداختي اضافه كار را كمتر كرده اند.

تعدادي ديگر از بانكها نيز هزينه هايي چون وام ضروري و مسكن كارمندان را به حال نيمه تعليق در آورده اند.
البته نكته جال اين است كه بانكهايي كه وابسته به نهادهاي عمومي هستند براي هيات مديره خود وام هاي قرض الحسنه 180 ميليون تومامي اختصاص داده اند اما در مقابل درخواست وام مسكن و بعضا ضروري كارمندان خود مقاومت مي كنند!

كاهش اضافه كار،بن خريد،مهد كودك و غيره از جمله راههايي است كه فعلا بانكهاي خصوصي براي صرفه جويي در نظر گرفته اند.

با شرايط فعلي اقتصادي كشور و افزايش هزينه هاي جاري و خريد به دليل گراني بي سابقه اقلام مورد نياز بانكها، شبكه بانكي مجبور است فعلا رژيم سختي بگيرد تا از برهه فعلي رهايي يابد.

يكي از اقلامي كه بانكها با افزايش هزينه آن دچار مشكل جدي شده اند نرخ كاغذ مخصوص است كه به دليل گراني آن بانكها مجبور شده اند راههاي ديگري چون ترويج بانكداري الكترونيكي را در پيش بگيرند.
وضعيت بانكهاي دولتي هم چندان مساعد تر از بانكها خصوصي نيست و اگر حمايت بانك مركزي نباشد بزودي آنها نيز بايد صرفه جويي ها را آغاز كنند.
https://akhbarbank.com/vdcj.xeafuqei8sfzu.html
تازه ترین اخبار