بدهکار بزرگ بانکی از کشور گریخت

6 خرداد 1397 ساعت 14:32

حدود ۸ سال از کشف یک فساد کلان بانکی که حکایت از کلاهبرداری هزار و ۴۰۰ میلیاردی اعضای یک خانواده از ۸ بانک دولتی و خصوصی دارد، می‌گذرد اما تعلل در رسیدگی به این پرونده تا جایی طول کشید که متهم از کشور گریخت.


به گزارش اخبار بانک به نقل از تسنیم، 18 شهریور سال 92 بود که دادسرای ویژه امور اقتصادی تهران برای یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که با استفاده از اسناد مجعول و فک‌ رهن‌های جعلی از هشت بانک دولتی و خصوصی تسهیلات گرفته بود، کیفرخواست صادر کرد.

این پرونده در مجموع 10 متهم دارد که «م.الف» و «و.الف» که رابطه پدر و پسری با هم دارند، دو متهم اصلی آن به شمار می‌روند و اتهامات‌شان مشارکت در کلاهبرداری با استفاده از اسناد مجعول از هشت بانک دولتی و خصوصی جمعاً به‌ مبلغ حدود یک‌هزار و 400 میلیارد ریال است.

«م.الف.» نیز در این پرونده مانند پسرش به مشارکت در کلاهبرداری از هشت بانک دولتی و خصوصی با استفاده از اسناد مجعول و فک رهن‌های جعلی و مشارکت در تحصیل مال نامشروع از بانک‌های ملت و ملی متهم است.

پرونده این فساد اقتصادی خانوادگی که متهمانش در سال 89 دستگیر شدند، به شعبه 1065 مجتمع ویژه امور اقتصادی ارجاع شده اما به‌رغم گذشت حدود هشت سال از کشف این فساد و صدور کیفرخواست در سال 92 و ارسال پرونده به دادگاه، هیچ حکمی در پرونده صادر نشده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این متهم به طور قانونی از کشور خارج نشده زیرا آخرین خروج قانونی وی به سال 88 باز می‌گردد که به لندن رفته بود. پیشتر نیز «الف.ح.س.» متهم ردیف نهم پرونده به هلند گریخته است.
 


کد مطلب: 60888

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/60888/بدهکار-بزرگ-بانکی-کشور-گریخت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com