۰
۷
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲

بدهکار بزرگ بانکی از کشور گریخت

حدود ۸ سال از کشف یک فساد کلان بانکی که حکایت از کلاهبرداری هزار و ۴۰۰ میلیاردی اعضای یک خانواده از ۸ بانک دولتی و خصوصی دارد، می‌گذرد اما تعلل در رسیدگی به این پرونده تا جایی طول کشید که متهم از کشور گریخت.
به گزارش اخبار بانک به نقل از تسنیم، 18 شهریور سال 92 بود که دادسرای ویژه امور اقتصادی تهران برای یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که با استفاده از اسناد مجعول و فک‌ رهن‌های جعلی از هشت بانک دولتی و خصوصی تسهیلات گرفته بود، کیفرخواست صادر کرد.

این پرونده در مجموع 10 متهم دارد که «م.الف» و «و.الف» که رابطه پدر و پسری با هم دارند، دو متهم اصلی آن به شمار می‌روند و اتهامات‌شان مشارکت در کلاهبرداری با استفاده از اسناد مجعول از هشت بانک دولتی و خصوصی جمعاً به‌ مبلغ حدود یک‌هزار و 400 میلیارد ریال است.

«م.الف.» نیز در این پرونده مانند پسرش به مشارکت در کلاهبرداری از هشت بانک دولتی و خصوصی با استفاده از اسناد مجعول و فک رهن‌های جعلی و مشارکت در تحصیل مال نامشروع از بانک‌های ملت و ملی متهم است.

پرونده این فساد اقتصادی خانوادگی که متهمانش در سال 89 دستگیر شدند، به شعبه 1065 مجتمع ویژه امور اقتصادی ارجاع شده اما به‌رغم گذشت حدود هشت سال از کشف این فساد و صدور کیفرخواست در سال 92 و ارسال پرونده به دادگاه، هیچ حکمی در پرونده صادر نشده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این متهم به طور قانونی از کشور خارج نشده زیرا آخرین خروج قانونی وی به سال 88 باز می‌گردد که به لندن رفته بود. پیشتر نیز «الف.ح.س.» متهم ردیف نهم پرونده به هلند گریخته است.
 
https://akhbarbank.com/vdcjooem.uqeyozsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
United States
باعث تاسف است که با چه آب و تابی داریم گریختن متهم را تعریف میکنیم
Iran, Islamic Republic of
چرا اسمشون واضح بیان نمیکنید تا مردم بشناسند از کدوم آفا زادها هستن پس چطور وزارت اطلاعات ریگی تو هواپیما میتونه بگیر بعد اینها را که ده ساله پرونده دارن نتونستن دستگیر کنن آخه دزدی ریا تزویر بی عدالتی تا کی متاسفم برای مردم بیچاره ایران
UWE
Iran, Islamic Republic of
این همه پول رو بردن، باز هم حاضر نیستید اسمشون رو ببرید.
کار شما هم همون اندازه جای سوال داره
خانواده شهدا
Iran, Islamic Republic of
98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادن که اینجوری مملکت اداره بشه
مسولین مملکت به خودتون افتخار کنید این همه اخلاس گر پرورش دادین و فرار مغز های اختلاس گر صورت میگیره
مالباخته کاسپین
France
جالبه که بعد از فرار ایشان و فرزندشان و بردن بخش زیادی از ثروت مردم هنوز با ملاحظه اسم این دزدها را مینویسید !!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اولا باید کارشناسان بانک مرکزی با توجه به ظوابط کنترل و نظارت بانک مرکزی جلوی این وامهای بی درو پیکر را میگرفتند ثانیا این افراد تکیه بر افراد دیگری دارند ثالثا نهادهای امنیتی که واقعا توانمند هستند در این موارد چکاره هستند رابعا اهمال کاری شاکیان اصلی و عدم پیگیری آنها یعنی بانکهای وام ده در این جریان مقصران اصلی هستند خامسا مسئولین پیگیری و قضائی هنوز نام این دشمنان کشور و دزدان قهار را اعلام نمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما رو از دست اینا نجات بده ، دیگه جون به لب شدیم .
تازه ترین اخبار