۰
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۷

صرافی‌ها سکه هم نمی‌فروشند

بازار ارز و سکه درحالی خلوت شده و از تب و تاب افتاده که تقریبا همه صرافی‌ها تابلو اعلان قیمت‌هایشان را خاموش کرده‌اند و هیچ نوع ارز و سکه‌ای نه قیمت‌گذاری می‌کنند و نه می‌فروشند.
به گزارش ایسنا، حدود ۱۰ روز پس از اجرای سیاست جدید دولت و بانک مرکزی در مورد نرخ ارز و تعیین قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای دلار، بازار ارز از تب و تاب افتاده است؛ چراکه بر اساس آنچه بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرده ” خرید و فروش اسکناس ارزی توسط صرافی‌ها ممنوع شده است و آنها نمی‌توانند در این مورد اقدام کنند، چراکه بانک‌ها ملزم به خرید و فروش اسکناس شده‌اند”.

مشاهدات میدانی از صرافی‌های خیابان فردوسی و چهارراه استانبول که یکی از مراکز اصلی خرید و فروش ارز در پایتخت است، نشان می‌دهد عملا صرافی‌ها به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند. ‌برخی در مغازه‌هایشان را بسته‌اند و چراغ‌ها را خاموش کرده‌اند. برخی هم که باز هستند خرید و فروشی انجام نمی‌دهند. برخی صرافی‌ها هم از سوی مراجع قضایی پلمب شده‌اند.

از سوی دیگر همه صرافی‌ها تابلو اعلان قیمت‌هایشان  را خاموش کرده‌اند و پشت شیشه مغازه‌شان برگه‌ای را با این عنوان زده‌اند که ” تا اطلاع ثانوی به دستور بانک مرکزی خرید و فروش ارز نداریم”.

در این باره صرافان ‌می‌گویند که ” مشخص نیست که این وضعیت تا کی ادامه داشته باشد. شاید تا یکی – دو ماه آینده شرایط به همین منوال ادامه یابد”.  برخی دیگر هم نسبت به این شرایط ناراضی هستند و می‌گویند “نباید صرافی‌ها از چرخه خرید و فروش ارز خارج می‌شدند و این به ضرر مردم و صرافی‌هاست”.

در هفته‌های گذشته عمده صرافی‌ها از فروش دلار و یورو خودداری کرده‌اند ولی اکنون ارزهای دیگر همچون پوند، لیر و درهم را هم خرید و فروش نمی‌کنند.

نکته مهم دیگر این است که صرافی ها  به غیر از ارز، از خرید و فروش سکه‌ هم امتناع می‌کنند.

اما در راستای خیابان فردوسی همچنان دستفروشان و دلالان دیده می‌شوند که البته به دلیل حضور نیروی انتظامی به صورت نامحسوس فعالیت می‌کنند. آنان دلار را حدود ۴۹۰۰ تومان خریداری و ۵۲۰۰ تومان به فروش می‌رسانند؛ یعنی ۱۰۰۰ تومان بالاتر از نرخ رسمی که دولت برای دلار تعیین کرده است.
https://akhbarbank.com/vdcev78p.jh87zi9bbj.html
تازه ترین اخبار