۰
۱
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۱

تورم بهمن ۸.۳ درصد شد

مرکز آمار ایران تورم کل بهمن ماه را ۸.۳ درصد اعلام کرد در حالی که تورم مناطق شهری نیز ۸.۲ درصد اعلام شده است.
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ۸.۳. درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.١ درصد است که نسبت به همین اطلاع در دی ماه ١٣٩٦، برای کل کشور و مناطق شهری ٠.١ واحد درصد افزایش یافته است و برای مناطق روستایی ٠.١ واحد درصد کاهش یافته است.

شاخص کل (برمبنای١٠٠=١٣٩٥) در بهمن ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور و مناطق شهر۱۱۱.۲ و برای مناطق روستایی عدد ١١١.٠ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٠.٣ درصد افزایش یافته و برای مناطق روستایی بدون تغییر بوده است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٨.٢، ٨.٤ و ٧.٤ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٠.٣، ٠.١، و ٠.٨ واحد درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ۸.۳ درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.١ درصد است که نسبت به همین اطلاع در دی ماه ١٣٩٦، برای کل کشور و مناطق شهری ٠.١ واحد درصد افزایش یافته است و برای مناطق روستایی ٠.١ واحد درصد کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١١٥.۵، ١١٥.٧ و ١١٤.٦ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٠.٣، ٠.٤ و ٠.٢ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور ١٠.٧ درصد، مناطق شهری ١١.٠ درصد و مناطق روستایی ٩.٧ درصد افزایش نشان می‌دهد.

درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ١٢.٨، مناطق شهری ١٣.٠ و برای مناطق روستایی ١٢.٥ درصد است. شاخص گروه «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١١٥.٧، ١١٥.٩ و ١١٤.٩ رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٠.٣ درصد و برای مناطق روستایی ٠.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١٠.٨، ١١.١ و ٩.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١٣.١، ١٣.٢ و ١٢.٨ درصد است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در بهمن ماه ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١٠٩.۵، ١٠٩.٧ و ١٠٨.٧ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور و مناطق شهری به ترتیب ٠.٢ و ٠.٣درصد افزایش و برای مناطق روستایی ٠.٢ درصد کاهش یافته است. همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٧.٣، ٧.٥ و ٥.٩ درصد بوده است. نرخ تورم دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه، برای کل کشور و مناطق شهری ٦.٦ درصد و برای مناطق روستایی ٧.٠ درصد است.
https://akhbarbank.com/vdcaw0nm.49na615kk4.html
برچسب ها: تورم مرکز آمار
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
باشه ما هم باور کردیم
تازه ترین اخبار