۰
۳
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

سپرده گذاری بر مبنای ارز بهتر است یا ریال؟

این سوال مطرح می شود که سپرده گذاری بر مبنای ارز سودآوری بهتری خواهد داشت یا بر مبنای ریال؟
سپرده گذاری بر مبنای ارز بهتر است یا ریال؟
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، از صبح روز شنبه شبکه بانکی اقدام به سپرده پذیری ریالی و ارزی بر اساس مجوز بانک مرکزی کرده است.

 اوراق سپرده سرمایه گذاری ریالی به نرخ ۲۰ درصد سود دارد و اوراق سپرده سرمایه گذاری ارزی یکساله به نرخ ۴ درصد و دوساله به نرخ ۴ نیم درصد سود به مشتریان تعلق می گیرد.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که سرمایه گذاری در کدام یک از این دو روش سود بیشتر را نصیب مشتریان خواهد کرد؟

بر اساس تجارب چند سال اخیر نرخ دلار همه ساله نوسانات بسیاری داشته و بعضا در یک سال ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز افزایش قیمت داشته است.

حال اگر این گونه تصور شود که در سال جاری نیز افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی صورت پذیرد به نظر می‌رسد سود سپرده گذاری ارزی بهتر از سپرده گذاری ریالی باشد.

ضمن اینکه علاوه بر افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت دلار و سایر ارزها در بازار آزاد بانک نیز نرخ سودی معادل ۴ درصد را به مشتریان پرداخت خواهد نمود.

 باید به این نکته توجه داشت که خروج سپرده‌ها از بانک ها به جهت خرید ارز که منجر به افزایش آن تا حدود ۵۰۰۰ تومان شده است ناشی از بی اعتمادی به پول ملی است حال با این اقدام بانک مرکزی برای سپرده گذاری ارزی این نگرانی مردم شهروندان تا حدود زیادی برطرف می شود، ضمن اینکه سود چهار درصد نیز توسط بانک مرکزی تضمین خواهد شد.

 به عبارت ساده تر اگر امروز شخصی تصمیم بگیرد به امید افزایش قیمت در یکسال آینده دلار خریداری نماید می‌تواند با سپرده گذاری ارزی در بانک ها علاوه بر افزایش قیمت آن در بازار از سودی معادل ۴ درصد نیز بهره مند شود.
https://akhbarbank.com/vdcbf0bs.rhbwgpiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
شما ایران زندکی میکنی نه امریکا . دولار چی است که مردم دیوانه کرید. .باید تبلیغات بسه تویه رادیو وتلفزیون که مردم راهنمایی بکنید .دولار هیچ معنایه نداره تویه ایران. پول ملی خوب است. که قیمت تومان. برود بالا. متشکرم.
Iran, Islamic Republic of
زرشک
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخسته نباشید چنانچه قیمت دلار کاهش یابد از ارزش پول کم میشود
وهمان مقدار دلار در سررسید پرداخت خواهد شد
تازه ترین اخبار