۰
نسل جدید سانگ یانگ رکستون در ایران رونمایی شد
رکستون به نوعی بزرگ ترین کراس‌اوور کره‌ای است که از سال 2001 تولید می‌شود و اکنون نسل چهارم آن با پیشرانه جدید، دوباره مجوز ورود به ایران را دریافت کرده است.
 
رکستون در پله چهارم
 
سانگ‌یانگ نخستین بار در نمایشگاه پاریس 2016 با رونمایی از کانسپت LIV-2، پیش نمایشی از نسل آینده رکستون را ارائه کرد. و سرانجام در نمایشگاه سئول 2017 رکستون جدید رسما رونمایی شد. در نهایت روز چهارشنبه 27 دی 1396 رامک خودرو مراسم معرفی نسل جدید رکستون در ایران را برگزار کرد و رکستون پس از چهار سال دوباره به ایران بازگشت.
 
رکستون جدید با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری کوچکی عرضه می‌شود که مجوز ورود به ایران را دریافت کرده است. این پیشرانه با برخورداری از یک توربوشارژر، 225 اسب بخار قدرت تولید می‌کند حال آنکه گشتاورش به 350 نیوتن متر می‌رسد.
 
گیربکس ژاپنی آیسین از نوع 6 دنده اتومات وظیفه انتقال قدرت را در رکستون 2018 بر عهده دارد که اعتبار سازنده این جعبه دنده برای رکستون نقطه قوتی محسوب می‌شود.
 
سانگ یانگ برای ایجاد رقابت پذیری در پرچمدار محصولات خود، امکانات رفاهی و ایمنی بی شماری را تدارک دیده است. نخستین نکته مورد توجه از بین آنها نمایشگر 8 اینچی لمسی است که به دوربین 360 درجه و رادار اتصال می‌یابد. پوشش چرم ناپا هم آپشن لوکسی است که مصرف آن به صورت گسترده در کابین رکستون مشاهده می‌شود. سیستم کنترل پایداری، 9 عدد کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز اضطراری، سیستم فرود از تپه، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم شروع حرکت در سربالایی و سیستم تشخیص نقطه کور هم از دیگر امکانات رکستون به شمار می‌روند.
 
نقطه تمایز رکستون با رقبا و شاید جایی که دست رامک خودرو برای بیشترین مانور تبلیغاتی باز است؛ توانایی‌های آفرودی و خارج شهری این شاسی بلند است که در این حیطه فراتر از رقبا ظاهر می‌شود.
 
سیستم تعلیق رکستون‌های وارداتی به ایران در دو تیپ دو دیفرانسیل(چهار چرخ متحرک) و دیفرانسیل عقب قابل سفارش است که البته در نسخه دو دیفراسیل نیز سیستم به صورت پیش فرض دیفرانسیل عقب است و به انتخاب راننده چهار چرخ متحرک می شود.
 
رکستون از شاسی نردبانی استفاده می‌کند که مخصوص آفرود طراحی شده است. موتور رکستون به صورت طولی و در راستای بدنه خودرو نصب شده است. سیستم دو دیفرانسیل رکستون از گیربکس میانی کمک می‌گیرد تا توان حرکتی بهتری را ارائه دهد.      
 
رکستون جدید با نسخه هفت سرنشین در ایران عرضه خواهد شد و با تعرفه‌های جدید واردات، نزدیک به 310 میلیون تومان قیمت خواهد داشت و با خودروهایی مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و تویوتا پرادو  رقابت خواهد کرد.



عکس: عمید ناصر
 
https://akhbarbank.com/vdchkqnm.23nqmdftt2.html
تازه ترین اخبار