با راه اندازی طرح چکاوک؛

پنج شنبه ها چک بین بانکی نگیرید!

2 آذر 1394 ساعت 12:56

اخبار بانک: با راه اندازی طرح چکاوک بانک مرکزی به شهروندان توصیه می شود در روزهای پنج شنبه چک بین بانکی دریافت نکنند!


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، طرح چکاوک بانک مرکزی مدتی که اجرایی شده و در این طرح مزیت ها و نقص هایی وجود دارد که حل آن ضروری به نظر می رسد.

بنای راه اندازی طرح چکاوک (مبادله الکترونیکی و تصویر چک) منجر به کاهش مدت زمان اعلام قبولی از بانک واگذارکننده به بانک دارنده چک است.

یکی از عمده نقص هایی که اجرای این طرح داشته، این است که چک های بین بانکی بعد از یک ساعت مشخص دیگر برای آن روز کارسازی نخواهد شد.

به عبارت دیگر مثلا اگر یک فقره چک بین بانکی را از بانکی دریافت و و در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به بانک دیگر تحویل نمایید در همان روز در حساب مقصد کارسازی نخواهد شد و این واریزی در روز بعد انجام می شود.

این مشکل در روز پنج شنبه بیش از پیش نمایان می شود و چک های بین بانکی پس از حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ دیگر در حساب مقصد کارسازی نخواهد شد و واریزی روز شنبه انجام می شود.

این در حالی است که قبل از اجرای طرح چکاوک واریزی های چک های بین بانکی در بسیاری از بانک ها در همان روز و حتی پس از ساعت ۱۴ انجام می شود.

با این اوصاف با توجه به اینکه روز پنج شنبه ساعت روز کاری کم خواهد شد بنابراین توصیه می شود حدالامکان چک بین بانکی در این روز گرفته نشود و از سایر ابزارهای جایگزین نظیر کارت به کارت و ساتنا و پایا استفاده شود.


کد مطلب: 39327

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/39327/پنج-شنبه-چک-بین-بانکی-نگیرید

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com