۰
۴۰
اخبار بانک: به دنبال انحلال شتاب زده موسسه اعتباری میزان در 5 ماه پیش هر روز خبرهای ضد و نقیضی از سرنوشت این موسسه به گوش می رسد.
" میزان"، هر دم ار این باغ بری میرسد/4 پیامد منفی اقتصادی در شرق کشور
به گزارش اخبار بانک، استقرار اولین هیات تسویه در نیمه اول خرداد امسال اولین گامی بود که ستاد تدابیر ویژه استان خراسان رضوی برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران و رتق و فتق امور این موسسه انجام داد،اقدامی که پس ار ۴۰ روز ناکامی به استعفای این هیئت سه نفره که بازنشستگان بانکی بودند منجر شد، هیئت تسویه دوم بعد از چند روز آغاز بکار کرد تا بلکه بتواند راه نپیموده هیئت اولی را به سلامت طی کند اما آنان نیز توفیقی نیافتند و مجبور به استعفا شدند.

پس از یک ماه بلاتکلیفی سپرده گذاران و کارمندان سرانجام هیات تسویه سوم از ۳ هفته پیش کار خود را شروع کرد.
تنها هنر این هیئت ها دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده پولی بود که موسسه میزان به عنوان ذخیره قانونی نزد بانک مرکزی به ودیعه گذاشته بود این مبلغ در فرآیندی یک ماهه به سپرده گذارانی که موجودی آنها زیر ۳ میلیون تومان بود پرداخت شد.

با اتمام این مبلغ دیگر اقدام مناسبی برای وصول مطالبات ، فروش املاک و .... انجام نگرفت تا مردم زیان دیده همچنان منتظر دریافت پولشان باشند، گفتنی است سپرده های موسسه نزد بانک مرکزی ۲۶۰ میلیارد تومان بود که ۱۶۰میلیارد تومان آن در ۴ ماهه اول بحران طی ۴ قسط از بانک مرکزی وصول و بین سپرده گذاران معترض توزیع شد.

اطلاعیه استانداری خراسان رضوی
به دنبال استقرار هیات تسویه سوم استانداری خراسان رضوی در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ "براساس پیگیری اعضای ستاد تدبیر استان خراسان رضوی بازپرداخت سپرده گذاران میزان با معرفی هیئت تسویه با همکاری بانک صادرات به زودی آغاز می شود. "

مشکل دیگر میزان بر هم خوردن سازمان اداری آن بعد از انحلال بود؛ متأسفانه باوجود همکاری اکثر قریب به اتفاق کارکنان با مدیران تسویه، گروهی اندک با ایجاد اختلال در سازمان اداری تعاونی میزان و نشر مطالب غیر واقع مانع از روند کار تسویه شده و بازگشت اقساط وام گیرندگان را که روزانه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و می توانست مشکل بسیاری از سپرده گذاران را حل کند، به حداقل رساندند.

ومشکل دیگر ایجاد نشدن اجماع ملی در حل مشکل و توافقات اداری لازم با بانک مرکزی، بانک صادرات و دیگر بخش های مربوط مسئول در این حوزه بود.

تاسیس بانک، صدور مجوز موسسه و واگذاری به خارجی ها
اکنون با گذشت ۵ ماه از استقرار هیات های تصفیه سوم در موسسه منحله میزان و بازداشت مدیران این تشکیلات مردم متضرر همچنان در صف انتظار چند ماهه دریافت پول به سر می برند و هر روز با وعده وعیدهای متفاوتی روبرو می شوند.از مصاحبه ها و اظهارنظرهای متفاوت ۴ ماه گذشته مسئولان دخیل در پرونده از بانک مرکزی گرفته تا مسئولان اجرایی و نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می گذریم و فقط به چند اظهارنظر در ماه جاری بسنده می کنیم.

اما در میان همه اظهارنظرها در خصوص تعیین تکلیف موسسه میزان حمید تهرانی فر معاون نظارتی بانک مرکزی از فروش ۴۰ درصد میزان به سرمایه گذاران خارجی خبر داد، اظهارنظری که در نوع خود سردرگمی مسئولان بانک مرکزی در خصوص این موسسه را نمایان میکند.

او با کنار زدن طرح های گذشته ایده فروش میزان را به خارجی ها مطرح کرد.

وی در گفتگو با ایسنا می گوید: بر اساس طرح جدید چند شرکت خارجی فعال در داخل کشور با یکدیگر کنسرسیومی تشکیل می دهند که بتواند موسسه میزان را در اختیار گیرد، البته او به سپرده گذاران یادآوری کرد که نباید زیاد خوشحال باشند چرا که محدودیت های قانونی جدی برای این اقدام وجود دارد.

او البته فضای حاکم بر گروه های درگیر با مسائل میزان را نامطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: نه سپرده گذاران و نه سهام داران در شرایط مناسبی قرار دارند البته هیات تصفیه نیز فضایی برای ابتکارعمل و مدیریت بحران ندارد که در این میان باید گروهی پول بیاورند و به داد میزان برسند.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در خصوص میزان در گفتگو با ایسنا گفت: در جلسه با وزیر اقتصاد رئیس کل بانک مرکزی و بانک صادرات تصمیمات مهمی اتخاذ شد و مقرر شد دارایی های مالی و فیزیکی ظرف هفته آینده از طریق دادستانی تعیین تکلیف شود تا این اموال و دارایی ها به بانک صادرات ارائه شود و بانک صادرات از آنهایی که زودتر نقد میشود شروع کند و به تدریج از سپرده های خودش آنها را تصفیه کند و اما نماینده مردم کاشمر نیز از تاسیس بانکی جدید خبر داد که با نام دیگری غیر از میزان و با صدور مجوز از بانک مرکزی توسط بخش خصوصی تاسیس شود تا مطالعات مردم از این طریق پرداخت شود.

اما در همین خصوص سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با فارس گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده در کمیسیون اصل ۹۰ و اقتصادی مجلس مقرر شد موسسه میزان به متقاضیان واگذار و بانک صادرات مطالبات سپرده گذاران را به عنوان بانک عامل به آنان پرداخت کند.

وی گفت: این تصمیم در دستگاه های مالی ،پولی ،انتظامی ،نظارتی و امنیتی گرفته شد تا موسسه میزان به متقاضیان آن با مصوبه شورای پول و اعتبار فروخته شود.

این کلاف سردرگم
اما آنچه اکنون برای مردم متضرر که قریب به اتفاق آنان را مردم استان های خراسان تشکیل میدهند مانده وعده های متعددی است که در پی بازداشت مدیران این موسسه منحله پس از ۵ ماه به گوش میرسد.

در این میان هیات های تسویه می آیند و می روند و بعید نیست که هیات تصفیه سوم نیز چند صباحی دیگر ساختمان میدان جانباز مشهد را ترک کنند آیا مسئولان اجرایی چاره ای برای این کار اندیشیده اند کارشناسان اقتصادی و مالی معتقدند بحران پیش آمده برا ی میزان چند نکته مهم را برای مسئولان بانک مرکزی و مسئولان استانی روشن کرد؛

۱-انحلال گزینه مناسبی برای یک موسسه مالی و اعتباری که ۱۵ سال قدمت داشت نبود و این امر می توانست با ادغام در یک موسسه دیگر و ایجاد فرصت مناسب برای مدیران سابق(نه مهلت ۲هفته ای )که به هیات مدیره سابق داده شد و یا واگذاری آن به سرمایه گذاران به نحو شایسته تری مدیریت شود.

۲-مشکلات ناشی از انحلال زود هنگام میزان برخورد با موسساتی که هیچ اقدامی در جهت دریافت مجوز از بانک مرکزی نکرده اند را به کندی مواجه ساخت و آنان در حاشیه امن قرار داد.

۳-بحران پیش آمده برای موسسه میزان و شرکت پدیده فرار سرمایه ها از استان خراسان را موجب شد و امنیت سرمایه گذاری در استانهای خراسان را با مخاطره جدی روبرو کرده است به گونه ای که اکنون مردم از بی تدبیری  در این خصوص به شدت گلایه منداند.

۴-با اخراج هزاران کارمند وکارگر شاغل در میزان و شرکت پدیده اشتغال استان به شدت اسیب دید به گونه ای که مسئولان اداره کار نیز در این خصوص ابراز نگرانی کرده اند.

اکنون سپرده گذاران میزان از خود می پرسند این کلاف سردرگم را چه کسی باز خواهد کرد آیا همچنان باید منتظر وعده های تو خالی مسئولان باشند.
https://akhbarbank.com/vdciurap.t1avq2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
حمید
برای هزارمین بار مسئولان مشکل مردم را حل کنیدمردم پول یا یارانه از شما نمی خواهند فقط پول خودشان رو می خواهند . واین مشکل خودتان بوجود اورده اید. ادم بیاد برای گرفتن پول خودش هم خواهش وتمنا کنه خیلی زوره .
محمد از نیشابور
من از استاندار محترم خراسان یک سوال دارم ایا از هفت ماه پیش که میزان مشکل پیدا کرده و به ملت نه سود می دهد و نه اصل سپرده پس مردمی که اقساطشان را پرداخت می نماییند به حساب چه کسی می رود چرا که بارها اعلام می کنند روزی 2میلیارد پول اقساط جمع می کنند این پول کجا می رود
مهدی
یک محل صنفی اگر بدون مجوز شروع بکار کنه سریع پلمپ میشه حالا بعد 15سال متوجه شدین متخلف هستن باید تعسف خورد من به عنوان سرمایه گذار دیگه تو ایران کمتر سرمایه گذاری میکنم
میزان زده
لطفا نامه امضاشده آقای بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دردولت سابق راکه طبق آن موسسه مالی واعتباری میزان را به همراه چند موسسه دیگر مجاز اعلام کرده وبه همه بانکها وموسسات مالی واعتباری ابلاغ کرده بودند پیدا ودر سایت بگذارید تادروغ بزرگ غیر مجاز بودن موسسه میزان بیش ازپیش برملاشود.همان زمان هم خیلی ازموسسات وتعاونیهای دیگر سودبیشتری ازمیزان میدادند،اما مردم باتوجه به مجاز اعلام شدن موسسه میزان وبااعتماد به دستگاه قضایی دسترنج خودرا دراین موسسه سپرده گزاری کردند،اما بی خبر وبی گناه دراین شکنجه جسمی وروحی قرار گرفتند،گذشته از پرداخت سپرده های مردم و سود پرداخت نشده آن ازدی ماه گذشته براساس نرخ توافق شده قبلی باموسسه میزان بایدمتخلفان وسوءاستفاده کنندگان از سپرده های مردم بدون اغماض طبق قوانین شرع مقدس اسلام مجازات شوندتادرس عبرتی برای مفسدین شود.ضمنا کارهیاتهای تسویه جز چای وشیرینی خوردن وخندیدن چیز دیگری نبوده وسوال اینجاست حقوق مدیران وپرسنل میزان که بعضی ازانهاسوء استفاده های متعددی ازدسترنج مردم انجام داده اند وهزینه اب وبرق وتلفن ان ازکجا تامین می شود؟شعبه ها راتعطیل وبازگشت اقساط هم ببینید کجا می رود؟
ازبیرجند
اونهایی که پروژه برخورد با موسسات مالی رو در اون موقعیت بهم ریخته اقتصادی کلید زدند وباسیاست بازی جان ومال میلیونها نفر را در خراسان به خطر انداختند الان هم حدود 10 ماهه مدام به مردم دروغ میگن !!
Netherlands
و می خندند! یادت نره حتما آخرش بگی می خندند به ریش من و شما!
سپرده گذار بدبخت
چرا کسی از سود پول در این مدت صحبت نمیکنه؟؟نکنه نمیخان بدن!!!
اگه ندن پس چ مشکلی حل شده؟؟
باید سپرده گذاران رو راضی کنند.چطور سود پول از کسانی که اقساط میدن میگیرند ولی بما نمیدن!!خدا کند پول رو بدن ولی سود این ی سال چی میشه؟ جواب این سوالو چه کسی میده؟
علی
این آقایان همه کارشان به هم میاد همه جای دنیا هرکه ورشکست میشه یا کم میاره مانده را به نسبت بین افراد تقسیم میکنند اما اینها کسی که سپردش زیاده کاملا بی نصیب میکنند تا آخر سر اگه چیزی وصول شد بهش بدن یا اصلا ندهند
هادی
United States
این دولت با شعار دولت راستگویان به میدان اومد ولی متاسفانه ما تنها چیزی که از این دولت ندیدیم راستگویی بوده،10 ماه وعده ی حل مشکلات به سپرده گذاران میزان دادن ولی دریغ از یک قدم پیشرفت
غضنفر
مردم رو ... فرض کردند و هر طوری می خواهند با مردم رفتار می کنند . هر وقت به مردم نیاز باشه که می شیم مردم در غیر از این موارد رعیت می شیم .
United States
به مرگ نگیریدکه به تب راضی بشیم لطفا در مورد سود پولمان هم صحبت کنید توروخدادگه بیشتر از این دروغ نکید
یاحق
انشالا سود رو میگیریم.
Iran, Islamic Republic of
چه ساده اند كساني كه درخواست بهترشدن وضعيت موسسه ميزان را از اين دولت ...دارند !!!
ra
واقعا ادم بايد براي گرفتن پولش ، حقش سر كج كنه !!!!!
ra
واقعا ادم بايد براي گرفتن پولش ، حقش سر كج كنه !!!! مسئول محترم هميشه اينجوري دنيا بر وفق مرادت نيست !!!!
حق مردم چي شد
Romania
بايد همه انهايي كه اين وضعييت را بوچود اوردند پلسخگو باشند از قايم مقام موسسه ميزان گرفته تا دادستاني مشهد و بانك مركزي قوه قضائيه ومجلس ونمايندگان وخلاصه دولت ومسئول امنيت ملي وكساني كه دستور انحلال موسسه ميزان را دادندبايد پاسخگوي سپرده گذاران ميزان باشد وحقشان از طريق دولت وتشكيلات دولتي اخذ گردد
آره ایناهم اومدن پاسخ دادن اصلا من و شما براشون اهمیتی نداریم!
Netherlands
آره حتما اینکارو می کنند! احتمالا فکر کردی توی گشور سراسر فساد زندگی می کنی... مگه اینجا غرب وحشیه؟ اینجا یگانه ستاره درخشان جهان اسلامه
bahram
دمت گرم ... عالی
در خواب مگه ببینی ک مسعولین ایرانی به مردم جواب پس بدهن اینا طلبکارم هستن چرا پولارو بردیم یه موسسه غیر مجاز چی فکردی داداش اینجا ایرانه ها
وقتی بانک مرکزی و مسئولین استانی و کشوری در حل مشکل یک موسسه کوچک استانی درمانده و ناتوان هستند اگر خدای نکرده مشکل مشابه برای یک بانک بزرگ پیش آید ایا توانائی رفع مشکل در بانک مرکزی دیده می شود ؟
طلبی
باتشکرازنویسنده این مقاله،واقعاچرامسئولان اینگونه بامردم برخوردکردندازهیات مدیره فعال میزان،سهامداران،سپرده گذاران وکارمندان وهزاران شغل غیرمستقیمی که به بیکاری ورکودکشیده شدند،بایدکلاف رابه دست کسی که آن راساخته بسپارندوفرصتی به آنهابدهندتاموسسه خودشان راسروسامان دهندوکلاف رابازوبه حالت رونق تغییردهند.
حقدار
واقعا که گل گفتی مسلمون ، اگر مسئولین از روز اول کمی عاقبت اندیش تر بودند ،و اینگونه با بی تدبیری و شتابزده نسبت به توقف کار مدیران میزان عمل نمیکردند اینک تمام مسائل حل شده بود و ما مردم بیچاره به حق و حقوقمان رسیده بودیم
نادر
مدیران و کارمندانی ک پول های ازاد شده توسط بانک مرکزی رو دادن به اقوام و اشنایان خود.اگه دوباره بیان هم همین کارو میکنن.کارو خود اونها خراب کردن.اگه همون اول عادلانه پول رو ب مردم مالباخته میدادن.موسسه هم منحل نمیشد
اتحلال از قبل طراحی شده بود
سپرده گزاران ماتم زده وحسرت كشيده 9 ماه با اشك فرزندان
Romania
آنهايي كه ميزان را ساختند و15 سال حمايت كردند و ترازوي ميزان وپرچم عدالت را 15 سال در شعبات ان مستقر كردند پاسخگو باشند
یک خراسانی
United States
آقایان دادستان و استاندار مشهد، عمل شما در انحلال شتابزده نیت خیر داشتید ولی دانش کافی نداشتید،کاری که شما کردید تمام سرمایه گذاران را از این سه استان فراری داد، مردم را بدبخت کرد
کلافه
یه نفر واقعیتو نوشت آفرین به قلمت نویسنده کاش کسی باشه که بفهمه چه اتفاقی داره میوفته!!!!
talabi
واقعاهیات مدیره میزان ازاین هیات تسویه هابهترعمل می کردوحداقل به صورت جزئی پاسخگوی سپرده گذاران بودندولی این هاحقوق میلیونی می گیرندولی هیچ کاری نمی کنندازهمه مسئولان تقاضادارم به نمایندگی ازکلیه سپرده گذاران میزان که به خودهیات مدیره میزان فرصت مجددبدهندباورکنیذآنهامشکل رابهترحل می کنند.
8 ماه گذشت مشکلی هم حل نشد
اگه به مدیران خود میزان فرصت میدادند بجای سکوت حمایت میکردند خیلی زودتر از اینها مشکل حل شده بود
به همه ثابت شده که مدیران خود میزان با کمی حمایت بهتر و سریعتر مشکل رو حل میکردند
ایرانی بدبخت
یه سوال؟؟؟؟
این مسولین محترم میزان تاکی به اصطلاح!! دربازداشت خواهندبود؟کی قراره محاکمه شوند؟؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
من بیشتر از اینکه از میزان ناراحت باشم از سایت اخبار بانک عصبانیم که تا حالا بیشتر از ده بیست بار اطلاع رسانی یا نظراتمو منتشر نکرده یا سانسور شده اش تو سایت گذاشته میشه . کارت درست نیست اخبار بانک
فقط سپرده گذاران رافیلم کردندوبس-بایدخودمان کاری بکنیم
مهدی هاشمی
از صحبتهای مشخص بین دستندرکاران معلوم میشود که این مشکلات پیش امده مربوط به میزان نیست مربوط به اشتباهات خود مسولین میباشد امامردم باید جوابگوی این مشکلات باشند
Iran, Islamic Republic of
چند بار قبلا گفته ام اینهم به همان شکل شرکتهای مضاربه حل خواهد شد .صبر .صبر .صبر تا شاکیان خسته شوند .وبعضا بمیرند وکسی پیگیر نشود.راستی صاحبان موسسه میزان کجایند
من سپرده ام را با ملک زدم تبلیغش تو اینستاگرام هست شاید گره از کار شما هم باز شود
بی قرار
اشتباه نکنید ! هیئت تسویه "اول" آمد تا با دستوری که از بالا داشت 5 ماه سود از حساب مردم کم کنه که چیزی حدود 300 میلیارد تومان می شد . و اما در ادامه هیئت تسویه "دوم" وارد میشه تا آب پاکی رو رو دست ملت بریزه و بگه که1850 میلیارد دست 45 نفر دانه درشت قرار داره که از مابین آن 1350 میلیارد پول بی زبون دست 17 نفر رانت خوار می باشد و خوب ماموریت اونهاهم در همینجا به پایان رسید و حالا هیئت تسویه "سوم" . . . ؟
راستی اگه مدیران میزان جرمشان ثابت شده چرا اعلام عمومی نمیشود و اگر جرمی ثابت نشده چرا در بازداشت هستند ؟؟؟
توحید
خدا از هر کس که این بلا رو سر مردم اورود نگذره
توحید
ممنون از اینکه تنها بخشی از کامنت رو گذاشتین فقط یک کلام اقایان مسول خدا ازتون نگذره اصلا میدونید حق الناس یعنی چه؟ و چه چطور در قیامت میخواین جواب بدین ؟به خاک سیاه نشوندین خلق الله رو تا کی دروغ؟ هر روز یه ساز جدید شمارو بخ دا بس کنین از احمدی نژاد یاد میگرفتین تعاونی ایرانیان رو چه طوری جمع جور کرد
من حاصل چه سه سال زحمتم رفت حالیتونه؟
تازه ترین اخبار