۰
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶
بین الملل/

فناوری هایی که در صنعت بیمه تحول ایجاد می کنند

اخبار بانک: با پیشرفت فناوری هر روز ابزارهای جدیدی از الزامات زندگی مردم می شود. برخی از آنها با ایجاد یک بازار جدید پوشش بیمه و برخی دیگر با ایجاد تغییر در روند سنجش ریسک می توانند در صنعت بیمه تحولاتی ایجاد کنند.
فناوری هایی که در صنعت بیمه تحول ایجاد می کنند
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، از جدیدترین این ابزارها بالگردهای بدون سرنشین است که در کمتر از ۵ سال در ۴۰% از شرکت های آمریکایی رواج پیدا کرده است. البته به همان اندازه که رواج این ابزار زیاد است بیمه آن خریداری می شود حتی با وجود اینکه اجباری نیست. از دیگر فناوری های متحول کننده صنعت بیمه ابزارهای پوشیدنی هستند می توانند فرصت های بزرگی ایجاد کنند.

خطر استفاده از بالگردهای موسوم به Drone با اهداف تجاری زیاد است. بیشترین نگرانی معطوف به "تجاوز به حریم خصوصی" و پس از آن آسیب فردی و خسارت اموال است.

تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۰۰۰۰ از این بالگردهای بدون سرنشین در آسمان آمریکا در حال پرواز خواهند بود. انجمن بین المللی سیستم های نقلیه بدون سرنشین (AUVSI) برآورد می کند که بین سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ صنعت بالگردها ۱۰۰۰۰۰ شغل معادل ۸۲ میلیارد دلار وارد اقتصاد آمریکا می کنند.

از طرفی تمرکز تولید این ابزار بر روش هایی برای بهبود سرعت فعالیت، مانیتور مزرعه های کشاورزی و غیره است. اما استودیوهای فیلم، شرکت های املاک، راه آهن، خرده فروشی ها و دیگر شرکت ها در تلاش برای کسب مجوز استفاده از بالگردهای بدون سرنشین برای مصارف جستجو، حمل، فیلم برداری و دیگر کاربردها هستند که بازار بزرگی برای بیمه آن ایجاد می کند.

ابزارهای پوشیدنی که تا دو سال پیش اصلاً شناخته نشده بودند اکنون به جایی رسیدند که حرف از اهمیت آنها و تاثیر شگرف آن در صنعت بیمه به میان آمده است.

ابزارهای پوشیدنی انواع مختلفی دارند از ساعت گرفته تا عینک های هوشمند. مدتی پیش این چیزها فقط در کتاب های علمی تخیلی بود اما اکنون در مغازه های لوازم الکترونیکی و بازارهای آنلاین به وفور دیده می شوند. از این گروه می توان به ساعت های هوشمند، دستبندهای تناسب اندام و حتی لباس های هوشمند اشاره کرد. راه این ابزارها در صنعت بیمه هم باز شده است بطوری که بحث مقدار داده هایی که این ابزرها جمع آوری می کنند و نحوه استفاده از این داده ها موضوع اخبار صنعت بیمه است.

از ابزارهای پوشیدنی می توان برای جمع آوری طیف گسترده ای از اطلاعات استفاده کرد از جمله میزان فعالیت فرد، عادات ورزش، رفتار تغذیه، تمایلات رانندگی و حتی صدا و ویدئو. این اطلاعت قابل انتقال به گوشی هوشمند، رایانه و حتی شخص سوم از جمله شرکت های بیمه هستند.

بیست درصد از جمعیت بزرگسالان آمریکا در حال حاضر از نوعی از این ابزارها را استفاده می کنند که در سال های آتی می تواند در هر نقطه از جهان در حال رشد باشد. اطلاعات ارسالی این ابزارها را می توان برای نحوه سنجش ریسک و کاربردهای دیگری در صنعت بیمه مورد استفاده قرار داد.
Live Insurance News
https://akhbarbank.com/vdcg339w.ak9wy4prra.html
تازه ترین اخبار