۰
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
تحلیل تکنیکال رویترز از روند تحولات قیمت طلا

قیمت جهانی طلا بار دیگر تغییر نکرد

پیش‌بینی قیمت طلا از زبان رییس اتحادیه
تازه ترین تحلیل تکنیکال رویترز نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1283 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا نیز وجود دارد.
قیمت جهانی طلا بار دیگر تغییر نکرد
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،رویترز گزارش داد: تحلیل تکنیکال حاکی از آن است که قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۲۸۳ تا ۱۳۰۳.۵۰ دلار در نوسان خواهد بود و تا زمانی که قیمت این فلز زرد از این محدوده خارج نشود به سختی می توان نسبت به تحولات آتی قیمت طلا اظهار نظر و پیش بینی نمود.

بر اساس این گزارش در صورتی که قیمت طلا سطح حمایتی ۱۲۸۳ دلاری را بشکند قیمت ها به زودی به کمتر ار ۱۲۶۰ دلار خواهد رسید. در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۳۰۳ دلاری نیز احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا به ۱۳۳۰ دلار وجود دارد.

قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر نزدیک به محدوده ۱۳۰۰ دلاری تثبیت شده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی انتشار امارهای مربوط به وضعیت اقتصادی امریکا در سه ماه نخست امسال و بحران اوکراین تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

قیمت جهانی طلا بار دیگر تغییر نکرد 

همچنين در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا هستند قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه بار دیگر با تغییر ناچیزی روبرو شده ولی گروه فلزات پلاتین برای دومین روز متوالی با افزایش همراه شده است.

به گزارش سايت طلا به نقل از رویترز، ادامه اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی موجب شده تا قیمت جهانی پلاتین و سایر فلزات این گروه با افزایش چشمگیری روبرو شود ولی قیمت طلا همچنان بدون تغییر چندانی مواجه شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه نیز به ۱۲۹۲.۴۰ دلار رسید که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا در روزهای گذشته تقریبا در این محدوده تثبیت شده و برای شکستن سطح ۱۳۰۰ دلاری با چالش و مشکل جدی روبرو شده است.

سرمایه گذاران بین المللی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین منتظر تحولات سیاسی داخلی این کشور هستند. روز گذشته درگیری شدیدی بین نیروهای ارتش اوکراین و استقلال طلبان طرفدار روسیه برای تصرف فرودگاه دونتسک آغاز شده است.

رئیس جمهور جدید اوکراین هرگونه مذاکره با مخالفان را رد کرده و قول داده است تا نظم و قانون را در کشور برقرار کند.

پیش‌بینی قیمت طلا از زبان رییس اتحادیه

از سوي ديگر روند نزولی کاهش قیمت سکه و طلا ادامه دارد؛ هر چند کاهش قیمت‌ها کاملا نامحسوس است، اما برخلاف انتظارها، بازار سکه و طلا روزهای باثبات و توام با کاهش قیمت‌ها را می‌گذرد. البته این روند در بازار ارز کاملا متفاوت است و دلار برای افزایش قیمت‌ها خیز دوباره‌ای برداشته است.

بررسی قیمت سکه و طلا در ۱۰ روز گذشته حاکی از آن است که بیشترین تغییر قیمتی را در رابطه با نیم‌سکه شاهد بودیم؛ به‌طوری که هر ربع سکه بهار آزاد از ۳۰۱ هزار تومان در ۲۴ اردیبهشت‌ماه به ۲۸۹ هزار تومان کاهش یافته است. همچنین هر دلار آمریکا از ۳۲۴۵ تومان در ۲۴ اردیبهشت‌ماه به ۳۲۸۵ تومان افزایش یافته است.

محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره وضعیت کنونی و آتی بازار اظهار داشت: نمی‌توان پیش‌بینی از آینده بازار داشت.

وی افزود: کسی که بداند چه اتفاقی می‌افتد، یک‌شبه میلیاردر می‌شود.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان این‌که ما نمی‌توانیم از یک ساعت آینده بازار پیش‌بینی داشته باشیم، تصریح کرد: کاهش قیمت سکه و طلا خیلی جزئی بوده است.کشتی‌آرای ادامه داد: ۵ هفته است که قیمت جهانی طلا تغییر نکرده و تغییرات هم خیلی جزئی است.

وی عنوان کرد: روال اقتصادی دنیا یک روال ثابتی را می‌گذراند و اتفاق خاصی در حوزه اقتصاد بین‌الملل یا اتفاق خاصی در حوزه سیاسی دنیا اتفاق نیفتاده است؛ در نتیجه قیمت‌ها در روال ثابتی حرکت می‌کند.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره خرید و فروش‌ها در بازار متذکر شد: روال عادی است و دیگر کسی سرمایه‌گذاری روی قیمت طلا نمی‌کند.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: در حال حاضر دادوستدها کاملا عادی است و هیچ تقاضای اضافی‌ای وجود ندارد و مردم فقط به خاطر احتیاج خود به بازار مراجعه می‌کنند.


https://akhbarbank.com/vdchxqni.23nxxdftt2.html
تازه ترین اخبار