۰
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۶

وضعیت بازار طلا مانند آرامش قبل از طوفان است

توجه به افزایش 13 درصدی قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2014 تاکنون برخی کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که شرایط بازار طلا مانند آرامش قبل از طوفان است.
وضعیت بازار طلا مانند آرامش قبل از طوفان است
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از سایت طلا،سی ان بی سی گزارش داد: تحلیلگران اقتصادی معتقدند که با برگزاری همه پرسی سراسری در شبه جزیره کریمه که قرار است یکشنبه آینده برگزار شود و تشدید تنش در روابط مسکو و غرب قیمت جهانی طلا به شدت افزایش خواهد یافت و وارد کانال ۱۴۰۰ دلاری خواهد شد.

بر اساس این گزارش استیو اسکاکالوسی مدیر ارشد موسسه مالی تی دی سکیوریتی در این باره تاکید کرد، تحولات روسیه و اوکراین در روزهای گذشته تاثیر چندانی بر افزایش قیمت طلا نداشته و بازار طلا باید منتظر نوسانات جدید و زیادی باشد.

با برگزاری همه پرسی در کریمه برای پیوستن این منطقه به روسیه تنش ها در روابط غرب و روسیه به شدت افزایش خواهد یافت و این مساله تقاضا برای طلا را افزایش می دهد.

اسکاکالوسی افزود: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ دلار در نوسان خواهد بود ولی با برگزاری همه پرسی کریمه این سطح مقاومتی شکسته خواهد شد.

جیم وایکوف تحلیلگر ارشد کیتکو نیوز تاکید کرد اکنون دوره درخشش مجدد طلا در بازارهای جهانی است. مهمترین اتفاق تاثیرگذار در بازار طلا در روزهای آینده برگزاری همه پرسی کریمه است.

جیمز استیل کارشناس ارشد اچ اس بی سی نیز گفت: برگزاری همه پرسی کریمه می تواند قیمت طلا را تا ۱۳۹۰ دلار افزایش دهد و این مساله مسیر لازم برای ورود طلا به کانال ۱۴۰۰ دلاری را هموار خواهد کرد.
https://akhbarbank.com/vdcdxx0x.yt0x96a22y.html
تازه ترین اخبار