۰
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۲
بانک ملت در بازار سرمایه کشور جایگاه ویژه ای دارد

مشتريان بانك ملت به 4 گروه تقسيم مي شوند

مدير عامل بانك ملت از تغییر مدل کسب و کار بانک ملت به مدل کسب و کار مبتنی بر بخش بندی مشتریان خبر داد و یادآور شد: در اين روش مشتریان به چهار گروه مشتریان بانکداری شرکتی، بانکداری تجاری، بانکداری شخصی و بانکداری اختصاصی تقسیم بندی شده اند.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، محمدرضا ساروخانی در نشست صبحانه کاری مدیران ارشد بانک ملت و بازار سرمایه در سخنانی با اشاره به این نکته که بانک ملت در سال ۸۷ با سرمایه ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال وارد بورس شده است، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل هایی که در این بانک وجود داشت و با هدف تطبیق کارکردهای بانک ملت با میزان منابع و مصارف، افزایش سرمایه در دستور کار قرار گرفت و در دو مرحله سرمایه بانک ابتدا به ۲۰ هزار میلیارد ریال و سپس به ۳۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اعلام کرد که قبل از پایان سال جاری سرمایه بانک ملت به ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

ساروخانی به اقدامات نظارتی با هدف شفاف سازی اطلاعات برای ارائه در بورس و جلب اعتماد کامل سهامداران، پس از خصوصی سازی بانک ملت اشاره کرد و افزود: راه اندازی ارکان حاکمیتی، کمیته و واحد حسابرسی همچنین کمیته ریسک از این اقدامات بوده است که باعث شده است تا سیاست های اعتباری بانک بر اساس گزارش های تهیه شده از سوی این واحدها، تدوین شود و خوشبختانه بانک ملت در این حوزه بهترین عملکرد را در نظام بانکی کشورمان داشته است.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به سوق یافتن منابع این بانک به اعطای تسهیلات خرد و متوسط اظهار داشت: با اتخاذ این سیاست، نسبت مطالبات به مصارف و ریسک بازگشت منابع بانک کاهش یافته است.

وی انتقال اتوماتیک مطالبات به سرفصل های طبقه بندی و اخذ ذخایر کافی برای مطالبات را از دیگر اقدامات کم نظیر بانک ملت عنوان کرد و گفت: ورود با دقت و وسواس به حوزه سرمایه گذاری و تشکیل سه هولدینگ گروه مالی ملت( حوزه بازار سرمایه)، بهساز مشارکت ها( حوزه شرکت ها) و گروه بهسازان(حوزه فناوری اطلاعات) از اقدامات دیگر بانک ملت بوده است.

ساروخانی همچنین به تقویت زنجیره شرکت های مرتبط با بانک ملت اشاره کرد و ادامه داد: شرکت تامین سرمایه به عنوان بازوی بورسی و شرکت لیزینگ به عنوان بازوی دیگر بانک در امر وصول مطالبات بسیار موفق عمل کرده اند ضمن این که صرافی و شرکت بیمه بانک نیز عملکرد موثری داشته اند.
مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: خوشبختانه با عمکرد خوب شرکت های زیرمجموعه بانک، در حوزه بازار سرمایه اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده ایم و از بابت سرمایه گذاری هایی که انجام می دهیم هیچ نگرانی نداریم.

وی به اجرای چندین پروژه ساختمانی در زمین های متعلق به بانک ملت و ایجاد ارزش افزوده مطلوب از آنها اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از این پروژه ها پیشرفت ۵۰ درصدی و بیشتر داشته اند و تعدادی هم در سال ۹۳ به مرحله فروش می رسند.

ساروخانی از تغییر مدل کسب و کار بانک ملت به مدل کسب و کار مبتنی بر بخش بندی مشتریان خبر داد و یادآور شد: این مدل با الهام از بانک های پیشرفته دنیا در این بانک بومی سازی شده است که در آن مشتریان به چهار گروه مشتریان بانکداری شرکتی، بانکداری تجاری، بانکداری شخصی و بانکداری اختصاصی تقسیم بندی شده اند.

وی با بیان این نکته که با اجرایی کردن این مدل جدید، ریسک بانک در حوزه تسهیلات کاهش می یابد، پیش بینی کرد که مدل جدید کسب و کار بانک ملت تا پایان سال ۹۳ به صورت کامل عملیاتی شود.
مدیرعامل بانک ملت خطاب به فعالان بازار سرمایه و سهامداران اعلام کرد که مسوولان این بانک، همواره بیشترین تلاش خود را انجام خواهند داد تا نه تنها ضرری متوجه ذینفعان نشود بلکه سودی بالاتر از سود متعارف بازار نصیب آنان شود. 

بانک ملت در بازار سرمایه کشور جایگاه ویژه ای دارد
مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار نيز تاکید کرد که بانک ملت در بازار سرمایه کشور جایگاه ویژه ای دارد.
 
دکتر حسن قالیباف اصل در نشست صبحانه کاری مدیران ارشد بانک ملت و بازار سرمایه با تبریک مدیریت عاملی محمدرضا ساروخانی در بانک ملت، اعلام کرد که این بانک در میان ۱۰ بانک بورسی از لحاظ ارزش بازار در رتبه نخست قرار دارد. 

مدیرعامل شرکت بورس، تصریح کرد: ارزش بازار بانک ملت حدود ۲۰ درصد ارزش بازار صنعت بانکداری در بورس است که معادل حدود ۲.۵ درصد ارزش بازار بورس می شود. 

وی با اشاره به این نکته که ورود بانک ملت به بورس در سال ۸۷ و در زمان رکود سنگین حاکم بر بورس، توجه سهامداران را دوباره به سمت بورس برگرداند، خاطرنشان کرد: پیوند بازار سرمایه و پول، پیوند میمونی بود که با حضور بانک ملت در بورس، شکل گرفت و با ورود دیگر بانک ها، بورس به طور کامل از رکود خارج شد و روند صعودی را در پیش گرفت. 

مدیرعامل شرکت بورس، سهام بانک ملت را جزو نقدشونده ترین سهام بازار سرمایه خواند و یادآور شد: خوشبختانه مدیران این بانک به طور مستمر وضعیت سهام این بانک را تحت نظر داشته اند و به همین دلیل هیچ وقت سهام این بانک قفل نشده است. 

وی ادامه داد: یادم نمی آید سهام بانک ملت هیچ گاه دچار توقف خرید و فروش شده باشد و هروقت سهامداری قصد خرید یا فروش این سهم را داشته موفق به انجام آن شده است. 

دکتر قالیباف اصل، گروه مالی ملت را هم جزو شرکت های فعال در عرصه بازار سرمایه ذکر کرد و گفت: بانک ملت همواره تلاش کرده است تا در حوزه بازار سرمایه فعال باشد و دسترسی هایی که به سهامداران از طریق شعب داده نیز در همین راستا بوده است. 

وی با بیان این نکته که هم اکنون شرکت های گلچین اقتصاد کشور در بورس حضور دارند، ادامه داد: همکاری مشترک بازار سرمایه و بانک ملت در تامین مالی شرکت های بورسی برای طرفین مفید خواهد بود زیرا اعطای تسهیلات به این شرکت ها علاوه بر تامین منابع مالی مورد نیاز آنها، ریسک بازگشت پول بانک را هم کاهش می دهد و بانک دیگر دغدغه برگشت منابع خود را نخواهد داشت. 

قالیباف از آمادگی کامل شرکت بورس برای همکاری با بانک ملت در بازار سرمایه خبر داد و تاکید کرد: با توجه به فعالیت شرکت تامین سرمایه بانک ملت و طراحی ابزارهای مالی مناسب، گستره فعالیت این بانک در بورس می تواند بیش از پیش توسعه پیدا کند. 
https://akhbarbank.com/vdccpoqi.2bqxm8laa2.html
تازه ترین اخبار